Klacht Leidse Onderwijsinstellingen: babyscholing uit keuzeprogramma gehaald zonder communicatie naar de studenten

teleurgestelde student

Bij de start van de opleiding (10-6-2022) gespecialiseerd pedagogisch medewerker MBO 4 was er een mogelijkheid bij het keuze deel babyscholing. Een onderdeel die per 2025 ook verplicht word om te hebben. Dit onderdeel hebben ze zonder enig communicatie uit het programma gehaald. Hier over in door meerdere studenten een klacht over in gediend maar LOI reageert hier niet op. Ik zou graag dat keuze onderdeel terug zien in de opleiding.

Graag zou ik de keuzemogelijkheid terug zien in het opleidingsprogramma (K0548?)
Via medestudenten te horen gekregen hoe het in elkaar zit. Van LOI geen antwoord ontvangen.

Leidse Onderwijsinstellingen is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

teleurgestelde student
    Bij deze opleiding horen een paar keuzemodules. Deze keuzemodules stonden in de studiegids en waren ook zichtbaar in de campus. Hieronder zat werken met baby’s. Ik had al besloten om deze samen met een andere module te kiezen. Nu heeft de LOI zonder dit te laten weten, deze module verwijderd. Hij is ook verwijderd van de studiegids. Ik snap dat er aanpassingen gedaan worden aan een opleiding, maar ik vind dat een student de modules moet kunnen doen die in de studiegids staan ten tijde van inschrijving. Werken met baby’s wordt verplicht in 2025, dus ik vind dat ze deze module weer terug moeten zetten voor in ieder geval de studenten die al waren begonnen met de studie toen ze deze module nog aanboden.
    Gewenste Oplossing:

Ik wil heel graag de module werken met baby's terug, of ik wil dat ze de cursus werken met baby's, die ze aanbieden op hun site, gratis aanbieden zodat ik aan het einde van de opleiding dit wel heb afgerond.

Graag ontvang ik hier een reactie op

Ook een klacht indienen over Leidse Onderwijsinstellingen?