Klacht Leidse Onderwijsinstellingen: Begeleider bij stage laat flinke steken vallen

sad Niet opgelost
Lau

Begeleider bij stage laat flinke steken vallen.
Door de tegenstrijdige manier van communicatie vragen (ene moment via persoonlijke mail, dan via de digitale leeromgeving) en de dwingende toon in de communicatie ligt de fout altijd bij de student dan wel het stagebedrijf.
Wanneer er vanuit student of stagebedrijf aangegeven wordt dat bepaalde tijden niet handig zijn om afspraken te maken, wordt dit totaal genegeerd. Handreikingen van gesprekken te laten plaatsvinden in pauzes die hiervoor opgegeven moeten worden, ook door andere collega's worden niet serieus genomen. Na alle mogelijke voorstellen van onze kant om tot een afspraak te komen, wordt er door de begeleider vanuit de LOI naar het stagebureau gecommuniceerd dat er met ons geen afspraken te maken zijn, terwijl al onze voorstellen voor tijden en data door de begeleider worden afgeschoten.
Met de houding en de toon van communicatie vanuit de begeleider is mijn motivatie om de opleiding überhaupt af te ronden (terwijl ik er bijna ben) vrijwel nihil. Deze hangt alleen nog aan dat ik een super leerzame stageplek heb.
Daarnaast wordt mijn gezondheid door de houding en communicatie vanuit de begeleider vanuit de LOI zwaar beschadigd
Bijlagen op aanvraag

Ik wil een andere begeleider die bekend is met het werken op een school en met wie gewoon afspraken te maken zijn.

Leidse Onderwijsinstellingen
    Beste mevrouw de Vreede,

Bedankt voor je bericht!

Wat jammer om te lezen dat je niet tevreden bent met de toegewezen praktijkbegeleider. Ik kan me voorstellen dat de genoemde zaken enige frustratie opleveren en demotiverend werken. Je verzoek om een andere stagebegeleider toegewezen te krijgen is voorgelegd aan de afdeling Stagebureau. Zodra ik een reactie ontvang, wordt je nader geïnformeerd.

Ik ga ervan uit je zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om deze te stellen.

Sharon, LOI Webcare
    Lau
    Er is met de praktijkbegeleider een afspraak gemaakt.
    Leidse Onderwijsinstellingen
    Beste mevrouw De Vreede,

Bedankt voor je bericht!

Goed om te lezen dat er een afspraak is gemaakt met de praktijkbegeleider. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, verneem ik dat graag.

Sharon, LOI Webcare
    Lau
    Hoewel er voortgang is geboekt, maar of er nu een constructieve oplossing is, ik weet het niet.