Opgelost door Leidse Onderwijsinstellingen: Behaalde modules worden niet in mindering gebracht op les- en examengeld van vervolgstudie.

H. den Uijl

In maart 2016 ben ik begonnen met de studie "klassikaal MBO-basisopleiding Doktersassistent" bij de LOI. Ik ben bij een voorlichtingsavond "klassikale studies" geweest en heb daar besproken wat het beste voor mij was. Ik wil graag de volledige opleiding doktersassistente doen maar wist niet of dit bij mij zou passen. Heb toen dit toen daar besproken met manager Klassikale studies. Zij gaf aan dat ik het beste kon beginnen met de basisopleiding van 9 maanden en als het mij zou bevallen, zou ik door kunnen stromen naar de volledige opleiding. De basisopleiding bestaat uit 4 modules en die kon ik meenemen naar de volledige opleiding. De kosten zouden dan in mindering worden gebracht op de volledige opleiding. Inmiddels heb ik bijna de basisopleiding afgerond en heb ik bij de LOI gemeld dat ik verder wil gaan met de volledige klassikale opleiding.
Ik heb geïnformeerd naar de kosten en wat bleek: ik moet als nog de volledige 24 maanden lesgeld en examengeld betalen. Terwijl ik bij de basisopleiding al
9 maanden heb betaald!
Verder is het zo dat ik de lessen volg in een klas waar mensen van de volledige en de basisopleiding zitten en wij hebben dezelfde lessen!
Ik heb heb al 6 weken geprobeerd contact te krijgen met degene die ik toen gesproken heb maar ze is telefonisch niet te bereiken en ook op de mail reageert ze niet.
Na protest, bij de LOI, kreeg ik 1 maand korting maar dat vind ik niet in verhouding. Bovendien ben ik heel anders voorgelicht. Ik heb die voorlichtingsavond samen bezocht met mijn man en ook hij heeft dezelfde informatie gehoord.

De oplossing die ik voor ogen heb is dat ik de volledige opleiding instroom met aftrek van de kosten van de basisopleiding. Als dit op korte termijn opgelost wordt kan ik gewoon in de zelfde klas blijven en vetrouw ik erop de opleiding snel af te ronden.

Leidse Onderwijsinstellingen
    Beste J.J. Petrie,

Met veel belangstelling heb ik je bericht gelezen en zal naar aanleiding hiervan contact op nemen met de afdeling klassikaal. Zodra ik een antwoord heb kom ik er direct op terug.

Patricia
    Namens LOI Webcare
    H. den Uijl
    (verwijderd door moderator ivm bescherming privacy)
    Leidse Onderwijsinstellingen
    Beste J.J. Petrie,

Zojuist hebben wij elkaar telefonisch gesproken en hebben wij een oplossing aangeboden waarmee u akkoord bent gegaan. Deze oplossing zullen wij u vandaag ook per e-mail sturen.

Hopende hiermee de klacht naar tevredenheid te hebben opgelost.

Patricia
    Namens LOI Webcare

H. den Uijl
Ik krijg compensatie voor reeds betaald lesgeld en de afspraken die ik destijds met LOI heb gemaakt worden nagekomen. Heel fijn.

Ook een klacht indienen over Leidse Onderwijsinstellingen?