Klacht Leidse Onderwijsinstellingen: De LOI belooft na te kijken in enkele dagen, maar ik wacht 6 weken en nu hoor ik: nogmaals 6 weken!

Sanco

Op 4 oktober heb ik inzendopgave 052V16 verzonden als IPB-aanvraag voor mijn LIO-stage.
Er staat duidelijk vermeld in dat document dat je binnen enkele dagen een reactie krijgt en dat wanneer de opgave niet goed is gemaakt dat je dan een reactie van de docent krijgt (en niet van een afdeling) met feedback! Je kunt bovendien altijd vragen stellen via 'vragen over je opleiding' en via die knop kun je ook telefonisch contact krijgen (éénmalig) met je docent. Die knop is echter niet te vinden bij deze module.

Vervolgens heb ik vijf keer telefonisch contact opgenomen met de LOI en wel op
- 8 oktober 15u.37
- 11 oktober 13u.09
- 13 oktober 15u.46
- 25 oktober 15u.01
- 2 november 12u.35
De reactie van de klantenservice: "ik ga het uitzoeken en u hoort van ons" (via een mail, nooit ontvangen) en "ik zal een melding maken". Vervolgens heb ik een klacht ingediend via de LOI op 5 november (zie bijlage klacht 5 en 10 november) en omdat er geen reactie was binnen de beloofde termijn (8 november) heb dezelfde klacht op 10 november nogmaals ingezonden (beloofde reactietermijn 11 november). Ik had hiervoor een kopie van de tekst naar mijn vrouw gestuurd omdat de verzonden post nergens meer te vinden is bij LOI-online.

Op vrijdag 12 november (mail LOI 12 november) komt er een reactie namelijk dat ze nog tijd hebben gehad om naar mijn verzoek te kijken en op dezelfde dag een mail dat ze mijn vraag hebben uitgezet bij de afdeling 'docentenbegeleiding'. En dat dus nadat ik vijf weken geleden mijn aanvraag (die binnen enkele dagen zou zijn nagekeken) had verzonden. Tot slot het verzoek tot geduld. Omdat ik in mijn klacht had geschreven dat ik 15 november een duidelijk antwoord verwachtte, heb ik nog gewacht.

Op dinsdag 16 november kwam het 'verlossende' antwoord (zie bijlage): "vrijstellingen kunnen niet worden aanvraagd bij de afdelingen 'stage of docentbegeleiding', u moet uw verzoek doen bij de commissie 'vrijstellingen' en vervolgens minstens zes weken wachten. En dat terwijl diezelfde LOI enkele dagen geleden heeft gezegd dat ZIJ mijn vraag bij de afdeling 'docentenbegeleiding' zouden uitzetten.

Conclusie: de LOI blijft steeds in gebreke. Ze beloven een antwoord in enkele dagen en als het document niet goed is dat er dan een reactie zal komen van een docent en dat je als student opnieuw je IPB kunt inleveren. Dat ik nu opnieuw zes weken moet wachten gaat écht te ver!

Ik verwacht van de LOI een antwoord op mijn inzendopgave en wel binnen een week.

Ook een klacht indienen over Leidse Onderwijsinstellingen?