Klacht Leidse Onderwijsinstellingen: Examen niet relevant en geen hulp!

Klachtnummer
# 629476
Gebruiker
Merijnt22
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Januari 2022 begonnen met de opleiding MBO Expert IT systems and devices hierbij gekozen voor de thuisstudie. Alle vakken worden extern geëxamineerd. Behalve het vak Windows Server Administration Fundamentals hiervan krijg ik een boek toegestuurd vanuit LOI en dien ik zelf een voucher aan te schaffen en het examen bij een extern bureau af te laten nemen. Omdat Microsoft besloten heeft om het examen (Exam 98-365: Windows Server Administration Fundamentals) niet meer af te nemen moet ik dit nu doen via LOI zelf. Het boek dat LOI mij toegestuurd heeft is specifiek bedoeld voor de toetsen van het originele Microsoft examen. Daarom zou je er ook vanuit gaan dat het examen wat LOI nu zelf geeft vergelijkbaar zou zijn met het boek wat ze je toesturen. Dit is helaas niet het geval. Tevens is het boek Engels en het examen lijkt wel met google translate vertaald te zijn(dit kan ik bevestigen na 4 examen pogingen). De examenvragen komen totaal niet overeen met de stof uit het toegestuurde boek. Wellicht omdat dit boek gebaseerd is op Exam 98-365 van Microsoft en niet het examen van LOI. Zelf heb ik de leraar verschillende keren benaderd voor hulp waarvan de eerste keer na 6 maanden een reactie volgde. Desbetreffende leraar verwees mij toen naar een externe site waarop ik kon oefenen(itexams.com) (kosten hiervan 40 euro) Mij werd verteld dat deze vragen voor een groot deel overeenkomen met het examen van LOI. Ook op mijn vraag of de leraar de toets zelf kon inzien kreeg ik geen reactie. "Het lijkt wel alsof de docent van het vak niet eens weet hoe de toetsen in elkaar steken". Na de 3e examen poging weer contact gezocht met de leraar met de vraag of hij bereid was om 30min. via een videoverbinding mij te helpen op bepaalde onderwerpen. Hierop kreeg ik het volgende antwoord: "Helaas is er alleen in voorzien om via het portaal inhoudelijke vragen te stellen." Tot m'n verbazing want de eerste week van de studie heb ik met de loopbaanbegeleider wel contact gehad via een videoverbinding. Inmiddels ben ik 4 pogingen a €149 verder en heb ik nog geen voldoende.
Er is een mogelijkheid het examen in te zien hiervoor moet ik 2.45u heen en terug rijden en een dag vrij nemen. Waar ik vervolgens niks mee kan, want het kan niet besproken worden met een docent.
Het lijkt wel of LOI/(docent) je zoveel mogelijk examen pogingen wil laten doen i.p.v. mij hulp te bieden om een voldoende te scoren.




Gewenste oplossing

Kan LOI het examen controleren op inhoud en aan laten sluiten op het toegestuurde boek. En graag een examen wat niet vertaald is door Google translate. Alle examens zijn in het Engels, waarom wijkt LOI hiervan af? Terwijl je wel een Engelstalig boek ontvangt en het examen voorheen wel Engelstalig werd afgenomen.

2 reacties

  1. Auteur
    Merijnt22
    Datum
    Nog geen reactie dus hierbij bericht om klacht alsnog op te laten pakken door LOI!
  2. Auteur
    Leidse Onderwijsinstellingen
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Merijn,
    Wat vervelend om te vernemen dat je nog aan het wachten bent op inhoudelijk antwoord. Natuurlijk begrijp ik dat je graag geholpen wilt worden. Ik zag dat je inmiddels ook een bericht hebt gestuurd naar ons webcare mail adres. Ik verwacht zodoende binnenkort een correct antwoord te kunnen geven.
    Met vriendelijke groet,
    Mark, LOI Webcare.

Ook een klacht indienen over Leidse Onderwijsinstellingen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen