Klacht Leidse Onderwijsinstellingen: Geen examengeld terug

Caithlyn Kruijt

Ik ben tussentijds gestopt met de opleiding.
Ik moet uiteraard nog lesgeld betalen tot eind van dit schooljaar en vind dit ook terecht. Echter betaal ik mijn examengeld ook per maand mee maar heb nog geen enkel examen afgelegd en ben dit ook niet van plan.
Ik heb gevraagd of ik bij de eindafrekening mijn niet gebruikte examengeld terug kan krijgen en volgens het LOI kunnen zij dit niet met terug werkende kracht terug storten ook al is er geen gebruik van gemaakt.
Nogmaals, dat ik lesgeld moet betalen begrijp ik volledig maar ik ga er vanuit dat examengeld hier los van staat.

Ik zou het fijn vinden om in januari na mijn eerste schooljaar mijn niet gebruikte examengeld terug te krijgen.

Leidse Onderwijsinstellingen
    Beste Caithlyn,

Hartelijk dank voor de vraag die je aan ons voorlegt. Ik begrijp dat je een klacht hebt over de restitutie van examengeld als je geen examen hebt afgelegd.

Bij je aanmelding heb je ook een brief gekregen die gaat over het examengeld. Hier kan je ook de voorwaarden teruglezen die gaan over de restitutie van examengeld als je stopt met je opleiding. Dit is de reden waarom wij het examengeld niet kunnen restitueren. Je hebt bij aanmelding gekozen om het examengeld gelijk af te betalen omdat dit goedkoper is dan losse examens boeken en betalen. Deze keuze valt niet terug te draaien ondanks dat ik je standpunt begrijp.

Ik wens je desondanks een hele fijne avond toe!

Caroline
    LOI Webcare team
    Beste Caroline,

Ik heb gesproken met een Juridisch adviseur en die geeft aan dat ik niet gebruikte kosten terug moet krijgen en sterker nog, vanaf het moment van opzegging hoef ik niet meer te betalen tenzij jullie de gemaakte kosten op papier kunnen zetten en deze hoger zijn dan het bedrag dat al betaald is.

Leidse Onderwijsinstellingen
    Beste Caithlyn,

Ik snap dat je vragen hebt over de teruggave van examengeld wanneer je geen examen hebt gemaakt. Ook begrijp ik dat je meer vragen hebt nadat je met een juridisch adviseur hebt gesproken.

Om jouw klacht verder in behandeling te nemen, wil ik je vragen om een bericht te sturen naar webcare@loi.nl. Op die manier willen wij graag met jou in gesprek gaan en samen met jou tot een oplossing komen. De klachtenafdeling zal jouw klacht inhoudelijk behandelen.

Ik wens je een hele fijne dag toe!

Caroline
    LOI Webcare

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Leidse Onderwijsinstellingen?