Opgelost door Leidse Onderwijsinstellingen: Geen ondersteuning, lesmateriaal ontbreekt

M.J. van Gils

Aanleiding: nog steeds de woordenboeken Zweeds niet ontvangen.
Ik heb diverse malen schrift. en tel. contact gezocht: bestelde CD's zijn in het begin niet meegestuurd, de geluidsbestanden staan door elkaar (geen oplopende nrs) en zijn niet op te zoeken op de ipod, begindatum van cursus is vervroegd, het huiswerk wordt niet nagekeken binnen de beloofde 2 dagen (maar een week), de kennistrainer werkt niet naar behoren (foutmelding terwijl je antwoord goed is; wel 8 van de 30!) Als je een vraag over de les hebt, krijg je ook pas na een week antwoord via de mail terwijl je eerder verder wilt gaan met de les. Die mail bestaat ook nog uit rare tekens zodat je het bijna niet kunt lezen! (Heb ik bewaard mochten jullie het willen zien)
Ik raak steeds minder gemotiveerd en voel me totaal niet ondersteund. De LOI doet niet wat het beloofd! Mijn bedrijf heeft deze cursus betaald en wil dan ook waar voor z'n geld!

Ik wil: een correct werkende kennistrainer. Het complete lesmateriaal, snellere reactie van docent.
OF
Het geld terug zodat ik ergens anders de cursus kan gaan beginnen

Beste mevrouw Van Gils,

Onze welgemeende excuses dat een aantal zaken niet vlekkeloos verlopen.

Van de rare tekens in de e-mail zijn wij op de hoogte. Dit heeft ermee te maken dat de speciale tekens in een letter niet goed worden overgenomen per e-mail. Op de LOI Campus staan deze tekens wel correct als u de vraag opent en wij willen u dus ook vriendelijk verzoeken om de antwoorden op de Campus terug te lezen en niet via de e-mail.

Van de foutmelding bij de kennistrainer ontvangen wij graag per e-mail een screenshot. Dit kunnen wij dan verder laten uitzoeken door onze Helpdesk.

Wanneer u reeds bent begonnen met de cursus kan de aanvangsdatum helaas niet meer aangepast worden. Mede om die reden geven wij al onze cursisten twee keer de studieduur de tijd, zonder extra kosten, om de cursus af te ronden. Ik zie in ons systeem dat u tot 12 april 2017 de tijd heeft om de cursus af te ronden.

Onze docenten streven ernaar om uw opdrachten binnen 48 uur beoordeeld retour te sturen. Afhankelijk van de aard van de opdracht lukt dit helaas niet altijd. De eerste opdracht heeft inderdaad erg lang geduurd. Onze welgemeende excuses hiervoor. Wij zullen de docent erop attent maken om de opdrachten spoedig te beoordelen.

Voor wat betreft de woordenboeken heb ik helaas vernomen dat deze op dit moment niet meer leverbaar zijn. Om die reden willen wij u graag een maand lesgeld retour geven, zodat u zelf de woordenboeken kunt aanschaffen. Graag ontvangen wij van u in een e-mail uw IBAN rekeningnummer.

In de onderwerpen van de e-mail met uw IBAN rekeningnummer en de foutmelding van de kennistrainer kunt u 'Webcare t.a.v. Patricia' zetten. Ik zal deze dan persoonlijk in behandeling nemen.

Hopende hiermee uw vragen te hebben beantwoord, zodat u weer met volle zin de studie kunt hervatten.

M.J. van Gils
    Deze standaard antwoorden heb ik allemaal al gehad toen ik hierover bij de LOI zelf geklaagd heb. Wanneer je iets koopt dan moet dat in orde zijn. Dat is deze cursus duidelijk niet. De cursus is niet compleet, er staan fouten in (kennistrainer die jullie zelf moeten onderhouden en niet ik), afspraken die niet worden nagekomen. De klant wordt niet ingelicht wanneer er iets ontbreekt maar moet er zelf achteraan. De docent die aangeeft het niet te halen binnen 48 uur. Ik heb geen vertrouwen meer.
    Beste mevrouw Van Gils,

Jammer dat u het vertrouwen helemaal kwijt bent. Graag vernemen wij van u wat wij moeten doen om uw vertrouwen weer terug te krijgen.

Op de woordenboeken na is de cursus compleet. Hiervoor heb ik u bovenstaand een oplossing geboden. Graag ontvangen wij van u uw IBAN rekeningnummer zodat wij zoals aangegeven een maand lesgeld retour kunnen storten, waarmee u de woordenboeken kunt aanschaffen.

Ik heb onze Docentenbegeleiding een verzoek gestuurd om de docent te benaderen over de reactietermijn.

Voor de kennistrainer heb ik een verzoek gestuurd naar onze Helpdesk. Zonder voorbeelden zal het onderzoek hiernaar wel langer duren. We willen u dus nog eens vriendelijk vragen om per e-mail een screenshot te sturen van de fouten die u heeft geconstateerd.

Ik verneem graag uw reactie.

M.J. van Gils
    Ik zal via de mail een screenshot sturen van 1 of 2 voorbeelden, Maar ik vind dat jullie zelf of de docent Zweeds de kennistrainer in orde moeten maken want er zijn er veel meer dan 2. En daarmee bedoel ik dan ook dat de cursus niet in orde is. Hoe kan iemand dan serieus oefenen? Ik heb 2 woordenboeken gekocht Van Dale middelgroot woordenboek ZW-NL en NL-ZW dit heeft me € 99,= gekost. Graag zou ik dit vergoed zien van jullie. De fact kan ik mailen. Dat zou voor mij een goede oplossing zijn.
    Beste mevrouw Van Gils,

Hartelijk dank dat u wat voorbeelden wilt sturen van de kennistrainer.

Uw verzoek tot het vergoeden van het bedrag dat u heeft uitgegeven voor de woordenboeken heb ik voorgelegd aan mijn leidinggevende, Helaas kunnen wij hier niet mee akkoord gaan. Er zijn namelijk ook goedkopere woordenboeken te verkrijgen.

Wij blijven bij ons aanbod om u een maand lesgeld te vergoeden. Indien u het hier niet mee eens bent kunt u per e-mail een klacht aan ons sturen.

M.J. van Gils
    Gezien de cursus in 1 keer is betaald heb ik geen idee hoeveel een maandvergoeding is. Dat verneem ik graag van u. Ondertussen heb ik op 25 november huiswerk ingeleverd (multimedia) waarop ik tot op heden nog geen antwoord heb gehad. Is er al contact geweest met de docent? Ik zal vanavond de kennistrainer ingaan en 2 voorbeelden sturen.
    Beste mevrouw Van Gils,

Een maandtermijn bedraagt € 49,50. Dit bedrag kunnen wij aan u vergoeden. Hiervoor hebben wij uw IBAN rekeningnummer nodig.

Klopt het dat we nog geen e-mail hebben ontvangen met voorbeelden uit de kennistrainer. Wij hebben bij uw gegevens het volgende e-mailadres staan mjvgils@planet.nl. Van dit e-mailadres hebben wij de afgelopen dagen niets ontvangen.

Helaas heb ik van onze Docentenbegeleiding nog geen reactie ontvangen. Ik heb onze Docentenbegeleiding zojuist nogmaals het verzoek gestuurd om de docent te vragen de opdracht spoedig na te kijken.

M.J. van Gils
    Ik heb al gereageerd met een ander e-mail adres: jvgils646@gmail.com . Mijn gebr.naam is hetzelfde!
    Hoe gaat het hierna verder? Gaat nu iemand met kennis van Zweeds de kennistrainer doorwerken? Het is me ook opgevallen dat als je rijtjes worden op moet schrijven, je de ene keer een "-" tussen de woorden moet zetten en de andere keer een "," en moet beginnen met een hoofdletter. Daar heb ik ook wat van opgestuurd. Ik zal een mail sturen met mijn bankrek,nr. anders blijven we heen en weer gaan.
    M.J. van Gils
    Ik heb net een mail gestuurd met de opmerking webcare t.a.v. Patricia. Mijn cursustnummer is 117554197, misschien dat je daar de mails op kunt vinden?
    Beste mevrouw Van Gils,

Dit e-mailadres staat bij ons niet gekoppeld met uw gegevens. Wilt u dat wij dit e-mailadres aanpassen in uw gegevens?

Hartelijk dank voor de voorbeelden van de kennistrainer. Ik heb deze doorgestuurd naar de betreffende afdeling. Daarnaast heb ik een verzoek ingediend om de volledige kennistrainer te checken en daar waar nodig aan te passen.

Ik heb zojuist de opdracht tot het terugstorten van een maand lesgeld doorgestuurd naar mijn leidinggevende. Binnen twee weken kunt u dit bedrag op uw rekening verwachten.

Hoi Patricia,

Je mag de mail wel aanpassen.
    Ik hoop dat het allemaal lukt met de kennistrainer en dat de docent een keer reageert. Het is nu ondertussen 12 dagen geleden dat ik het huiswerk heb ingestuurd. Mocht hij ziek zijn of zo zou natuurlijk een klein berichtje ook genoeg zijn van zijn kant.

Josephine van Gils
    Beste mevrouw Van Gils,

Ik ga uw e-mailadres aanpassen.

Voor wat betreft de docent zou het inderdaad een kleine moeite zijn om even aan te geven waarom de beoordeling langer dan gewenst op zich laat wachten. Als ik hier meer over weet laat ik het direct weten.

Beste mevrouw Van Gils,

We hebben de opdracht doorgestuurd naar een andere docent en deze heeft de opdracht direct beoordeeld. Onze welgemeende excuses dat u zo lang heeft moeten wachten op deze beoordeling.

De opdracht tot het restitueren van een maand lesgeld hebben wij vorige week doorgestuurd naar onze financiële afdeling. Ik verwacht dat u dit uiterlijk volgende week op uw rekening kunt verwachten.

De kennistrainer gaat in zijn geheel gecheckt worden op onjuistheden en daar waar nodig aangepast worden. Deze check zal rond de kerstdagen worden gestart.

Ik hoop dat hiermee uw vragen zijn beantwoord en u weer met het volle vertrouwen verder kunt met de studie. Als er nog vragen zijn kunt u een e-mail sturen met in het onderwerp 'Webcare t.a.v. Patricia'. Ik zal er dan persoonlijk naar kijken en daar waar nodig actie ondernemen.

M.J. van Gils
    Het heeft wel even geduurd, maar er wordt nu echt wat met mijn klacht gedaan en daar ben ik blij om. De toekomst zal uitwijzen of de veranderingen ook doorgevoerd worden maar ik heb er wel weer meer vertrouwen in!

Ook een klacht indienen over Leidse Onderwijsinstellingen?