Klacht Leidse Onderwijsinstellingen: geen reactie op klacht

Anneke Kolkert

Ik volg de module Taalkunde bij LOI. Vanaf een bepaald onderdeel kloppen de verwijzingen naar de leerstof niet meer, omdat er inmiddels een nieuwe druk is van het boek. Dit heb ik voor het eerst gemeld op 13 mei via de leeromgeving zelf en daarna vanaf 20 mei via mail en telefonisch contact met LOI. Steeds werd gezegd dat er zou worden doorgegeven dat dit met spoed moest worden opgepakt, maar er gebeurde niets. Op 31 mei diende ik daarom een klacht in. Een automatische mail vertelde me dat ik binnen 5 werkdagen antwoord zou krijgen. Tot op de dag van vandaag heb ik niets gehoord. Op 15 juni kreeg ik een medewerker aan de telefoon die me beloofde erbovenop te gaan zitten en me dagelijks op de hoogte te houden. Maar ook van haar heb ik daarna niets meer gehoord. Op 23 juni werd mijn klacht doorgegeven aan een leidinggevende, "die erop zou toezien dat het nu echt zou worden opgepakt" en ik zou binnen 5 werkdagen een reactie krijgen. Maar natuurlijk heb ik weer niets gehoord. Ook op Klachtenkompas wordt alleen gezegd "het is in behandeling".

Ik kan in de tussentijd niet verder met de studie en ik loop vertraging op. En het kost me extra geld omdat ik de studie via mijn werk doe; ik krijg uren beschikbaar voor de studie en moet die nu continu alleen maar gebruiken voor het herhalen van de lesstof.

Wat ontzettend frustrerend om niets te horen en zelf zoveel tijd te moeten steken in telefoontjes en mailtjes. Ook iedere keer een wachttijd van een halfuur bij telefoontjes en een aantal dagen bij mailtjes. Mijn vertrouwen in LOI is helemaal weg en ik zal iedereen afraden bij LOI te studeren. Zo met je klanten omgaan, schandalig is het.

- Verwijzingen aanpassen!
- Studie verlengen (inmiddels al bijna 2 maanden)
- Financieel compenseren voor de extra tijd die nodig is voor herhalen van leerstof + herhaaldelijk contact met LOI
- Excuses aanbieden

Anneke Kolkert
    Vandaag weer zelf moeten bellen, ondanks de (zoveelste) belofte dat er met mij contact opgenomen zou worden. Ik kreeg te horen dat mijn serviceduur is verlengd en dat de verwijzingen worden aangepast - alleen is niet bekend hoelang dat nog gaat duren. En op mijn echte klacht wordt ondertussen nog steeds niet gereageerd. Sterker nog: er is me verteld dat ik opnieuw een klacht moet indienen om te proberen alsnog contact te krijgen met de klachtenafdeling. En ook op klachtenkompas blijft het stil.
    Anneke Kolkert
    Inmiddels opnieuw klacht ingediend en wacht nog steeds op een reactie.
    Anneke Kolkert
    Op 7 juli opnieuw klacht ingediend, deze keer via leeromgeving in plaats van openbare website, en melding gekregen dat ik vandaag reactie zou moeten krijgen. Gebeld, want weer geen reactie. Blijkt dat klacht niet is doorgekomen. Opnieuw klacht ingediend via website.
    Anneke Kolkert
    Mail gekregen dat het is doorgezet naar de service manager. Dezelfdereactie die me al tientallen keren eerder is gegeven.
    Anneke Kolkert
    Ik heb mijn werkgever ingeschakeld. Ik volg de studie namelijk via mijn werk. Hopelijk gaat LOI nu wel reageren.
    Anneke Kolkert
    Mijn werkgever gaat het oppakken. Op mijn laatste mail naar LOI is nog steeds niet gereageerd.
    Leidse Onderwijsinstellingen
    Beste mevrouw Kolkert,
    Allereerst excuses voor de late reactie!
    Ik begrijp dat u graag correct antwoord had gehad op uw berichten.
    Mocht ik op dit moment iets voor u kunnen doen, ontvang ik graag een bericht via webcare@loi.nl zodat ik met u mee kan kijken.
    Mark, LOI Webcare.

Ook een klacht indienen over Leidse Onderwijsinstellingen?