Klacht Leidse Onderwijsinstellingen: Ik kan niet verder met mijn studie door verkeerde leerstofverwijzingen

Anneke Kolkert

Ik volg de module Taalkunde bij LOI. Vanaf een bepaald onderdeel kloppen de verwijzingen naar de leerstof niet meer, omdat er inmiddels een nieuwe druk is van het boek. Dit heb ik voor het eerst gemeld op 13 mei via de leeromgeving zelf en daarna vanaf 20 mei via mail en telefonisch contact met LOI. Steeds werd gezegd dat er zou worden doorgegeven dat dit met spoed moest worden opgepakt, maar er gebeurde niets. Op 31 mei diende ik daarom een klacht in. Een automatische mail vertelde me dat ik binnen 5 werkdagen antwoord zou krijgen. Tot op de dag van vandaag heb ik niets gehoord. Afgelopen woensdag, 15 juni, kreeg ik een medewerker aan de telefoon die me beloofde erbovenop te gaan zitten en me dagelijks op de hoogte te houden. Maar ook van haar heb ik donderdag en vrijdag niets gehoord. Ik kan in de tussentijd niet verder met de studie en ik loop vertraging op. En het kost me extra geld omdat ik de studie via mijn werk doe; ik krijg uren beschikbaar voor de studie en moet die nu continu alleen maar gebruiken voor het herhalen van de lesstof.

- Verwijzingen aanpassen!
- Studie verlengen op kosten LOI
- Financieel compenseren
- Excuses aanbieden
Deze 'oplossing' hoor ik al 5 weken en er gebeurt niks, ondanks aanhoudend contact van mijn kant (want van jullie krijg ik heus geen updates). Inmiddels heb ik ook begrepen dat jullie klachtenafdeling aangegeven heeft dat mijn klacht niet bij de klachtenafdeling thuishoort. Want, zo zeggen ze, de klachtenafdeling kan de verwijzingen niet aanpassen. Leuk en aardig, maar ten eerste heb ik daar geen terugkoppeling van gehad en moest ik dit per toeval horen tijdens een van mijn vele telefoontjes. En ten tweede is het inmiddels wel degelijk een echte klacht omdat het niet alleen meer puur gaat om het aanpassen maar ook om de lange duur, de klantonvriendelijkheid en het feit dat ik natuurlijk ook compensatie wil voor de studievertraging en het ongemak. Ik heb dit laten terugkoppelen, maar uiteraard tot nu toe weer niets gehoord.

Leidse Onderwijsinstellingen
    Beste mevrouw Kolkert,
    Wat vervelend om te vernemen dat de verwijzingen naar het leerstof niet meer kloppen.
    Excuses dat u hier tegen aanloopt.
    Ik heb met u meegekeken en zag dat uw verzoek op dit moment bij de studieleiding ligt. Zodra de klantenservice een reactie heeft ontvangen, zult u hierover geïnformeerd worden.
    Mark, Loi webcare.

Ook een klacht indienen over Leidse Onderwijsinstellingen?