Opgelost door Leidse Onderwijsinstellingen: Kosteloos een cursus uitproberen wordt een dure grap bij LOI.

sad Opgelost
martin72

Ik heb een cursus aangevraagd bij LOI en kreeg pas 14 dagen na inschrijven het cursusmateriaal geleverd. Ik heb het materiaal ingekeken en besloten dat dit niet de cursus was voor mij en teruggestuurd. LOI adverteert dat je de opleiding 14 dagen geheel vrijblijvend mag uitproberen. Ze schrijven dat je na inschrijving het lesmateriaal thuis ontvangt en dat je dan gewoon aan de slag zou kunnen en dat je kunt zien wat gaat leren. Als de opleiding toch niet bij je blijkt te passen, om wat voor reden dan ook, dan kun je de opleiding kosteloos annuleren. Alleen de kosten voor het terugsturen van het lesmateriaal zijn voor jouw rekening.

Echter: dit wordt geadverteerd maar na inschrijving werd het lesmateriaal pas na 14 dagen verstuurd met als gevolg dat de tijd die je kunt nemen om het lesmateriaal te bekijken al verstreken is en dat terugsturen een fikse rekening oplevert. Na een aantal keer bellen (erg moeizaam, lange wachttijden en onbeschofte medewerkers die de telefoon erop gooien) blijven ze erbij dat ik 14 dagen de tijd heb gehad om de cursus te proberen en dat ik pas na de 14 dagen heb teruggestuurd. De reden dat ik mijn klacht hier deel is om mensen te waarschuwen voor deze criminele praktijken en onbeschofte behandeling. Men luistert niet naar de klant en beroept zich op door hun zelf opgestelde regels. Ga niet met dit bedrijf in zee, bij aanmelding zijn ze vriendelijk, daarna houdt het op.

Ik wil dat de eindafrekening wordt kwijtgescholden: 5 x 62 Euro voor een niet gevolgde cursus en ongebruikt wordt geretourneerd binnen 14 dagen na ontvangst van het lesmateriaal is niet fair. Tevens zou ik het gevoel willen krijgen dat men luistert naar de klant en het gevoel te geven dat een klant koning is bij LOI.
Er is toegezegd de cursus kosteloos te herroepen. Tot nu toe is er weer 124 Euro van mijn rekening afgeschreven. Kortom ik ben nog niet tevreden over de uitkomst. Al met al gaat de communicatie ook niet snel en wordt niet direct antwoord gegeven op mijn vragen. Update 24 juli: inmiddels weer een nieuwe termijn van 62 Euro afgeschreven, het houdt maar niet op. LOI lijkt het maar niet op te kunnen lossen en de communicatie loopt nog steeds niet goed.

martin72
    Ik heb afgelopen vrijdag (1 juli) een bericht ontvangen dat de cursus kosteloos wordt geannuleerd.
    Leidse Onderwijsinstellingen
    Beste Martin,

Fijn om te horen dat het is opgelost. Excuses dat het langer duurde.

Mark, Loi webcare.

Ook een klacht indienen over Leidse Onderwijsinstellingen?