Klacht Leidse Onderwijsinstellingen: Kosten in rekening gebracht die ik juist zou moeten ontvangen i.p.v. betalen.

R-Bruin

[1/5]

VOOR STUDENTEN = NIET DUS ‼️

Onlangs ben ik begonnen met de cursus Hindi bij LOI. Waarom? Omdat mijn roots daar liggen en ik wilde nu ook eindelijk Hindi (Devanagri) leren lezen en schrijven.

WAT GEBEURT ER?

Ik bel naar LOI op 18 Sept 2019, vraag wat informatie over de cursus. Mijn vragen waren als volgt :

Hoe snel reageert een docent op een vraag van je?
Heb ik te maken met ‘Native speakers’ geven zij mij daadwerkelijk de lessen?
Dit waren de antwoorden.

Binnen ongeveer 24 (tot 48) uur krijgt u antwoord van u docent. Daarnaast zal er een docent online aanwezig zijn waar u uw vragen aan kunt stellen.
Ja.

Toen ik deze twee antwoorden had verwerkt heb ik besloten om te cursus aan te schaffen. Vanaf toen ging het HE-LE-MAAL mis!!!

‼️ Ten eerste kreeg ik mijn lespakket thuisgestuurd HELAAS niet compleet. Kan gebeuren we zijn mensen.

Vervolgens begon ik aan de oefenvragen -van de cursus- om goed in te stappen en alles te begrijpen. Ik werkte volgens het stappenplan. Ik wil mijn antwoorden bekijken om te zien wat goed of mis gaat. Word ik verwezen naar een aantal pagina nummers die niet in mijn boek staat en ik niet online in de ‘mediatheek’ kan vinden. Ik stel een online vraag volgens het LOI platform. De docent kan mij niet helpen over de pagina’s waar naar verwezen wordt, noch kan zij mijn vraag niet beantwoorden of ik het goed of fout heb gedaan. Het enige wat ik terug krijg is : “Het is een oefenopgave, deze hoef je niet in te sturen.”

Klopt mevrouw, daarvan ben ik op de hoogte, ik volg alleen het stappenplan en wil weten of ik het begrijp of totaal niet. Logisch toch wanneer je iets nieuws gaat leren? Ik vind van wel. Maar goed we gaan door. Vervolgens denk ik, weetje, laat maar varen we gaan wel door naar hoofdstuk één. Eenmaal aangekomen in hoofdstuk één stuiter ik op dezelfde vraag die ik had bij de oefenopgave. Namelijk “Wat moet ik doen?” Wanneer het invoeren van Hindi-tekens niet mogelijk is in het antwoordblad op de online LOI platform website. Dan heb ik dus automatisch de vragen fout. Dus zo kan ik het hele boek gaan bestuderen maar nooit de antwoorden plaatsen en een certificaat halen. ⁉️
..gaat verder...

Ik zou graag mijn volledige lesgeld terug gestort willen krijgen aangezien geen een belofte van LOI en service is nagekomen.

Leidse Onderwijsinstellingen
    Beste mevrouw de Bruin,

Bedankt voor je bericht.

Wat jammer om te lezen dat het studeren gepaard is gegaan met veel frustratie en weinig studieplezier. Dit is uiteraard niet de bedoeling. Wij kunnen het ons voorstellen dat je motivatie voor het studeren dan ook erg ver was gezocht.

Wij kunnen helaas niet akkoord gaan met volledig teruggave van het lesgeld, maar zijn welwillend bereid om je hierin tegemoet te komen Derhalve zullen wij het opzegtermijn kwijtschelden waarop de resterende betaalverplichtingen hierbij worden kwijtgescholden.

Let op: Het betaalde lesgeld van €65,- wordt enkel in rekening gebracht. Hiermee is je betaalverplichting tegenover de LOI komen te vervallen. Wij bieden ons welgemeende excuses aan voor deze nare ervaring.

Wishal, LOI Webcare

Ook een klacht indienen over Leidse Onderwijsinstellingen?