Klacht Leidse Onderwijsinstellingen: Liegen en langs elkaar heen werken

Jos de Vos

Een paar maanden geleden gevraagd of ik in plaats van een contactdag effectief communiceren te moeten bijwonen, ik eventueel een vervangend examen zou kunnen doen. Volgens ene [naam verwijderd door moderator] van de LOI zou dit voorgelegd zijn aan de examencommissie. Vandaag een mail gehad, waarin ene [naam verwijderd door moderator] mij mededeelt dat ik de aanvraag zelf moet indienen bij de examencommissie. Ik ben dit van het kastje naar de muur gestuurd worden zonder oplossing helemaal zat. Eerst wordt gezegd (gelogen dus), dat het al aan de examencommissie is voorgelegd en nu moet ik het ineens weer zelf doen, en is het dus niet gebeurd. Een student wordt gewoon als speelbal door de LOI gebruikt.

Eens wat minder langs elkaar heen werken en de waarheid vertellen in plaats van mij voor te liegen. Nu kan ik weer weken wachten en betalen. Graag eens een duidelijke oplossing en geen gelieg meer tegen mij. Spijt als haren op mijn hoofd dat ik bij deze flutorganisatie een hbo-studie begonnen ben.

Leidse Onderwijsinstellingen
    Beste Jos,

Bedankt voor je bericht!

Volgens onze administratie ligt jouw verzoek nog bij de examencommissie. Nadat wij een reactie hebben ontvangen, zal je over het antwoord worden geïnformeerd per e-mail. Graag zou ik nagaan wat de status van jouw verzoek is! Zodra ik meer informatie tot mijn beschikking heb, zal ik je hierover informeren.

De mail die je van mijn collega hebt ontvangen heeft jouw verzoek gekruist. Daar jouw verzoek nog in behandeling is, is dit bericht onterecht verzonden. Mijn excuses voor de verwarring!

Ik ga ervan uit je voor nu voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je aanvullende vragen hebben, aarzel dan niet om deze te stellen.

Alain, LOI Webcare
    Jos de Vos
    Ik wacht nog 2 weken af en dan zal ik beslissen of ik verderga met deze opleiding of niet, Door al het gehannes van jullie is mijn motivatie inmiddels gedaald tot onder het nulpunt. Dit is al de zoveelste keer dat ik verkeerde berichten van jullie ontvang. Dit zijn tekenen van een zeer slecht werkende organisatie. Ik doe niets anders meer dan wachten, wachten, wachten en maar betalen aan een organisatie die studenten alleen maar laat betalen en die totaal geen hulp biedt. Ik denk dat ik maar eens betaal als ik een bevredigend antwoord krijg, dus dat kan een hele tijd gaan duren. Daarnaast weet ik dus niet meer welke antwoorden ik nu kan geloven of niet.
    Leidse Onderwijsinstellingen
    Beste Jos,

Bedankt voor je geduld!

Binnen de HBO-bachelor Vertaler Duits wordt er een verplichte contactdag voor de module Effectief communiceren georganiseerd. Je hebt ons verzocht om een alternatieve wijze aan te bieden om de module af te ronden, daar het voor jou een probleem is om in Leiderdorp te geraken en geen laptop tot je beschikking hebt. Jouw verzoek is voorgelegd aan de examencommissie. De uitspraak van de examencommissie is als volgt:

De HBO-bachelor Vertaler Duits kent naast de verplichte contactdag bij de module Effectief communiceren nog 8 contactdagen waarvan 4 verplicht. Deze contactdagen zijn aan de opleiding toegevoegd, omdat in de opleiding vaardigheden behandeld worden die niet puur vanaf afstand geleerd kunnen worden/afgedekt kunnen worden. Het bijwonen van deze contactdagen is daarmee relevant en draagt bij aan de competentieontwikkeling en uiteindelijk het eindniveau van de student.

Om bovenstaande reden is jouw verzoek tot een alternatieve wijze, om de module Effectief communiceren af te ronden, afwezen.

Ik ga ervan uit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om deze te stellen.

Alain, LOI Webcare

Jos de Vos
Wat wordt wel als geldige reden gezien om de contactdag niet te moeten bijwonen? Graag een snel antwoord zodat ik eind deze maand kan beslissen of ik stop of doorga met deze volledig op de randstad afgestemde Hbo-opleiding. En dan durven jullie nog te zeggen/schrijven dat je waar en wanneer dan ook examens kan afleggen???? Misleiding van de student noem ik dat. Deze zogenaamde contactdagen zijn pure geldklopperij!

Ook een klacht indienen over Leidse Onderwijsinstellingen?