Opgelost door Leidse Onderwijsinstellingen: LOI incasseerd verkeerd bedragen 4 maanden lang

Jansen264

Heb mij in november ingeschreven bij jullie, ik heb een betalingsafspraak gemaakt dat het drempelbedrag voor de laptop die bij de opleiding zat als actie in 1 keer van mijn rekening zou worden afgeschreven € 290. Dit is niet gebeurt in november door een collega die een verkeerd rekeningnummer ingevoerd had. Ik maak al maanden afspraken met jullie iedere keer halen jullie maar €93 af van mijn rekening. Op 9 februari, via de mail bevestigt gekregen dat er €190 euro omstreeks 27 februari word afgeschreven heb ik zwart op wit staan. En weer word het verkeerde bedrag afgeschreven ben er goed klaar mee!! Wil dat de LOI met een oplossing komt anders ga ik naar de geschillencommissie. Ook op mijn eerdere verstuurde klacht per mail naar de LOI geen reactie opgekregen. Dit noemt zich dan een onderwijsinstelling

De LOI geeft aan vele fouten te hebben gemaakt naar mij toe, uit coluance wil ik gewoon de laptop geleverd krijgen zodat ik eindelijk na maanden kan starten met mijn opleiding waar ik Imers voor betaal maar waar ik niet mee kan starten omdat ik wacht op de laptop. Als bijlage een duidelijke afspraak waar de LOI zich wederom weer niet aan houdt

Leidse Onderwijsinstellingen
    Geachte heer Jansen,

Hartelijk dank voor uw bericht. Vervelend om te vernemen dat er complicaties zijn rondom uw betalingen. Ik heb de situatie nader bekeken en kan hieruit het volgende concluderen:

Op 7 november heeft u telefonisch contact gehad met mij om een betalingsregeling te treffen voor uw opleiding waarbij u de totale kosten van de opleiding wou spreiden over uw gehele serviceduur. U heeft toen aangegeven te willen betalen via acceptgiro. Deze betalingsregeling heb ik aan u per e-mail bevestigd.

Op 9 november heeft u telefonisch contact opgenomen en aangegeven liever via automatische incasso te willen betalen zonder betalingsregeling in verband met de zending van de Asus Vivobook. Het rekeningnummer dat u destijds heeft doorgegeven eindigde op ***243.

Op 21 november heeft u nogmaals telefonisch contact opgenomen en is uit het gesprek gebleken dat wij een onjuist rekeningnummer van u hebben. Als gevolg hiervan was de eerste incasso mislukt. U heeft in datzelfde gesprek een ander rekeningnummer doorgegeven eindigend op ***181. Mijn collega heeft toen de betalingen opnieuw voor u ingevoerd met automatische incasso van het nieuwe rekeningnummer. Ook deze incasso is helaas mislukt.

Op 4 december heeft u contact opgenomen met het verzoek uw betalingen te verschuiven naar eind december. Mijn collega heeft uw verzoek gehonoreerd en uw betalingen verschoven naar 22 december.

Op 5 december heeft u nogmaals telefonisch contact opgenomen met mijn collega. In dit gesprek heeft u aangegeven dat u de incasso's van november en december zelf heeft laten storneren. En dat u wenst dat de incasso rond 22 december plaatsvindt. Deze opdracht stond reeds bij ons geregistreerd, echter, is helaas ook die incasso vervolgens mislukt.

U geeft in uw bericht tevens aan dat u geen reactie heeft ontvangen op uw ingediende klacht van 5 februari. Deze klacht hebben wij in goede orde ontvangen. Mijn collega, mevrouw van Willigen, die u op 9 februari heeft gesproken, heeft deze klachten met u besproken en naar aanleiding daarvan uw klacht gesloten. Zij heeft dit diezelfde dag ook aan u bevestigd.

Op 15 februari heeft u telefonisch aangegeven dat uw klacht van 5 februari nog niet was beantwoord, waarop mevrouw van Willigen opnieuw contact met u heeft opgenomen om te controleren welke vragen/onderdelen nog onbeantwoord waren gebleven uit uw bericht. Daarop heeft zij helaas geen reactie meer van u mogen ontvangen. Wanneer er nog punten uit uw bericht van 5 februari onbeantwoord zijn gebleven, adviseer ik u dat aan mij kenbaar te maken of een reactie te sturen op het bericht van mevrouw van Willigen van 15 februari.

Tot op heden is helaas maar één incasso gelukt ter hoogte van €93,01. Hiermee is het drempelbedrag voor de Asus Vivobook echter niet behaald. Wij hebben u verzocht eventueel het resterende deel zelf over te boeken indien u de Asus eerder wenst te ontvangen, maar u heeft aangegeven dat dit voor u niet mogelijk is.

Ik wil daarom graag het een en ander met u kortsluiten. Wanneer er een betalingsregeling wordt afgesproken en betalingen zijn niet op de uiterste betaaldatum ontvangen, komt een betalingsregeling automatisch te vervallen en zijn de reguliere lesgeldtermijnen weer van toepassing. Momenteel is de incasso-opdracht voor het tweede lesgeldtermijn onderweg en kan deze elk moment afgeschreven worden. Dit termijn betreft tevens een bedrag van €93,01, omdat dit de hoogte betreft van uw reguliere lesgeldtermijnen. Er is momenteel geen betalingsregeling aanwezig doordat deze helaas meermaals is mislukt.

Indien u dit wenst kan ik opnieuw een betalingsregeling voor u invoeren van €50,- per maand zoals wij oorspronkelijk op 7 november 2017 hadden besproken. De eerste incasso voor deze regeling sturen wij dan op 27 maart naar de bank, waarop het bedrag binnen 14 werkdagen afgeschreven wordt van het opgegeven rekeningnummer. Wanneer de incasso exact plaatsvindt is afhankelijk van het verwerkingstermijn van uw bank na ontvangst van onze incasso-opdracht.

Wanneer u alsnog de betalingsregeling voor uw opleiding wenst, verneem ik dat graag in een reactie op dit bericht met voor de volledigheid uw volledige IBAN-rekeningnummer ter verificatie. Om uw privacy te beschermen wil ik u sterk aanraden de optie te gebruiken om een Privébericht te sturen. De optie kunt u bij het tekstvak selecteren. Indien u hier niet de voorkeur voor heeft, heeft u ook de mogelijkheid uw rekeningnummer ter verificatie te sturen per e-mail naar webcare@loi.nl, vermeld in de onderwerpregel uw cursistennummer en naam voor een snellere verwerking.

Tot slot kan ik aangeven dat mijn collega, mevrouw Pijnakker, met u een afspraak heeft staan voor aanstaande maandag om u nader te informeren over de Asus Vivobook. Zij heeft deze afspraak gisteren aan u bevestigd per e-mail. Ik wil u adviseren haar bericht af te wachten met betrekking tot de Asus Vivobook. Ik kan u op dit moment helaas niet meer vertellen dan zij reeds voor u heeft uitgezocht en met u heeft besproken.

Wanneer er nog aanvullende vragen zijn, verneem ik dat uiteraard graag van u. Ik hoop u middels deze weg enige opheldering te hebben geboden. Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Thirza
    LOI Webcare
    Leidse Onderwijsinstellingen
    Geachte heer Jansen,

Zoals vandaag telefonisch is besproken, kan ik u informeren dat wij bij uitzondering de laptop zullen versturen zonder dat u het drempelbedrag van €280,- bereikt heeft.

Hiernaast hebben wij een betalingsregeling van €50,- per maand geregistreerd in ons systeem.

Ik ga ervan uit dat u hiermee voldoende bent geïnformeerd. Indien u nog verdere vragen heeft, wil ik u verzoeken om deze te stellen middels een reactie op de e-mail die u vandaag heeft ontvangen.

Alain, LOI Webcare

Jansen264
Ben tevreden met de oplossing die de LOI geboden heeft, kan ik eindelijk beginnen met de opleiding! Bedankt voor de goede afwikkeling

Ook een klacht indienen over Leidse Onderwijsinstellingen?