Klacht Leidse Onderwijsinstellingen: Niet op kunnen zeggen of aan kunnen vragen

manon1995

Ik volg de opleiding ondernemer retail bij jullie! Ik wil deze stop zetten en heb hier over gemaild om de informatie te krijgen, ik kreeg maar de helft van de info die ik vroeg en de info die ik gekregen heb klopt niet. Ik stuur de mail onder mee dan kunnen jullie het lezen, daar staat in dat september het volgende opzeg termijn is. En dat ik dat twee maanden van te voren op moet zeggen, maar er staat ook in dat het voor 10 juni opgezegd moet worden. Als ik van 10 september twee maanden afhaal kom ik uit in juli en niet in juni, dit was voor mij heel verwarrend en ik ben gaan bellen om hier duidelijkheid over te krijgen. En nou krijg ik te horen, dat het niet meer afgezegd kan worden en dat ik dit jaar nog moet betalen. En ik vind het heel erg dat ik vanwege een fout van jullie dadelijk 150 euro in de maand moet gaan betalen, en dat terwijl jullie een mail sturen met foute informatie. Ik heb ook al een keer de rest van mijn studieboeken aangevraagd, hier word niet op gereageerd en ik heb die boeken ook nog niet binnen. Terwijl ik hier wel voor betaal, makkelijk om zo geld te verdienen. Daarnaast klopt de informatie die op mijn onderwijs overeenkomst ook niet met de informatie die jullie hebben

ik zou graag al mijn studie boeken krijgen, en mijn opleiding afzeggen plus de kosten die ik er per maand voor moet betalen.

Leidse Onderwijsinstellingen
    Beste Manon,

Hartelijk dank voor je bericht op dit kanaal,

Wat vervelend om te vernemen dat je verkeerd bent geïnformeerd. We geven je graag de juiste stand van zaken door.

Bij een volledige MBO opleiding hanteren wij de reguliere opzegvoorwaarden. Dit houdt in dat je opleiding jaarlijks opzegbaar is, met de voorwaarde dat je dit twee maanden aan het einde van het lopende studiejaar tijdig aan ons communiceert.

We zijn onze contacthistorie gaan nalopen en hieruit kunnen we het volgende concluderen:

Je hebt op 11-07-2019 telefonisch contact gehad met mijn collega van de klantenservice. Tijdens dit gesprek ben je op de hoogte gesteld over het feit dat je de opleiding niet meer kunt beëindigen.

Omdat je op 11-08-2018 begonnen met de opleiding, hadden we je verzoek tot stopzetting uiterlijk op 11-06-2019 binnen moeten hebben. Helaas hebben we niks van je vernomen.

Graag refereer ik naar een e-mail bericht, dat eerder is verzonden door mijn collega op 21-02-2019.

Zie onderstaand:

Van: "LOI Klantenservice"
    Aan: manonvandeursen.1995@hotmail.com[_85289922_]
    CC:
    Betreft: Antwoord op uw bericht: Contactformulier website: LOI-student / MBO [#1801161]
    Verzonden: 21-2-2019 15:12:53 (UTC+01:00)
    -------------------------------------------------------------------------------
    Beste mevrouw van Deursen,

Bedankt voor uw bericht van 30-01-2019.

In antwoord op uw vraag over de stopzetting van uw opleiding kunnen wij u als volgt informeren: Uw opleiding kan jaarlijks worden stopgezet. Een stopzetting dient uiterlijk twee maanden voor het einde van het lopende studiejaar schriftelijk aan ons kenbaar te zijn gemaakt. U bent uw opleiding op 10-08-2018 begonnen. Dit houdt in dat het eerstvolgende stopmoment 10-09-2019 is.

Wanneer u van dit stopmoment gebruik wilt maken ontvangen wij graag voor 10-06-2019 schriftelijk (per brief, per e-mail) of telefonisch een definitief stopzettingsverzoek van u. Na deze datum loopt uw opleiding automatisch door en kan deze voor het komende studiejaar niet meer worden beëindigd.

In dit bericht ben je geïnformeerd over de aanvangsdatum van je opleiding is en de eerst volgende stopmogelijkheid. Helaas heeft mijn collega de verkeerde maand vermeldt in dit bericht. Onze excuses voor het ongemak

Op basis van de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan bij het inschrijven voor de opleiding loopt je betaalverplichting door tot 10-08-2020, wat tevens inhoudt dat je de volledige kosten van het lesgeld dient te voldoen conform de huidige betaalafspraken.

Wij zullen alle lesmaterialen voor de opleiding klaarzetten voor verzending. Naar verwachting ontvang je dit binnen drie a vier werkdagen in huis.

Zie onderstaand een overzicht van de resterende betaaltermijnen.

12 10 07 2019 148,01 0,00
    21 10 04 2020 148,01 0,00
    22 10 05 2020 148,01 0,00
    23 10 06 2020 148,01 0,00
    24 10 07 2020 148,01 0,00

Wanneer je nog vragen zou willen stellen aan ons, dan beantwoorden wij die graag!

Wishal, LOI Webcare

Ook een klacht indienen over Leidse Onderwijsinstellingen?