Klacht Leidse Onderwijsinstellingen: Niet vermelde studieuren in opleidingsinformatie.

Chantal

In februari 2014 ben ik begonnen aan een cursus ' HBO leergang Grafisch Ontwerpen'. Bij aanvang van de studie heb ik bij de LOI aangegeven dat er geen studie-uren waren vermeld in de opleidingsinformatie waarop ik mijn studietempo kon bepalen. Dit heb ik direct aangegeven bij de LOI. Hier is inhoudelijk niet op gereageerd noch zijn mijn studie-uren bekend gemaakt.

Naast mijn werk en gezin kan ik in mijn eigen spaarzame vrije tijd kan studeren, zonder dat mijn werk of gezin hier hinder aan ondervind, dat is de kracht van de LOI dacht ik.

In februari 2015 wordt mijn toegang tot de digitale leeromgeving afgesloten zonder dat ik mijn studie heb kunnen afronden. De reden dat mijn toegang wordt afgesloten is omdat mijn, zoals vermeld in de Inschrijfvoorwaarden, 'recht op correctie' is afgelopen.

In de inschrijfvoorwaarden staat het volgende: ' Aanbevolen studietempo, dit is het gemiddelde studietempo waarop de in de opleidingsinformatie vermelde studie-uren zijn gebaseerd.

Bij het bepalen van mijn studietempo was het essentieel de bijbehorende studie-uren te kennen. Ook de LOI onderkent dit door bovenstaande opmerking op te nemen in hun Inschrijfvoorwaarden.

Omdat mij de studie-uren niet bekend waren heb ik de maximale 'recht op correctie' / of maximale studieduur overschreden. Als ik de studie-uren had gekend was mij dit niet overkomen. Dan had ik immers meer tijd vrij gemaakt voor de studie. De overschrijding is dus de LOI te verwijten.

Bij de LOI kun je een studie in eigen tempo volgen, daar staat de LOI om bekend. Echter als er geen studie-uren worden opgegeven wordt het onmogelijk je eigen tempo te bepalen en tevens binnen een gestelde studieduur te blijven.

!! Graag per direct weer toegang tot mijn digitale leeromgeving !!

LOI Leidse Onderwijsinstellingen
    Beste Chantal,Zoals zojuist telefonisch besproken zal ik je bericht bespreken met mijn leidinggevende en kom er later op terug. Ik verwacht dat ik er uiterlijk begin volgende week op terug kan komen. Met vriendelijke groet,
    LOI Leidse Onderwijsinstellingen
    Beste Chantal,Ik heb je zojuist telefonisch geprobeerd te bereiken, maar helaas krijg ik je niet te pakken. Ik zal het morgen nogmaals proberen. Met vriendelijke groet,
    Chantal
    Beste Patricia,
    Ik heb 2x de vraag omtrent te studie uren/planning, gesteld in mijn digitale leeromgeving. Kan ik dit doormailen?
    23-4-2014 kwam geen antwoord op door H. Muller, alleen antwoorden op vragen over opdracht.
    Toen vraag nogmaals gesteld.
    30-4-2014 Indicatie van de studieduur per les heeft de LOI laten vervallen om meer flexibiliteit te geven aan de cursisten. Docent geeft wel aan dat elke EC voor 28 uren studie staat maar die EC's/studiepunten staan weer nergens genoemd...
    LOI Leidse Onderwijsinstellingen
    Beste Chantal,Ik heb je zojuist een e-mail gestuurd met een verwijzing naar de pagina op onze website waar staat vermeld hoeveel EC je opleiding bevat. Hiermee zijn al je vragen beantwoord en ga ik deze klacht afsluiten. Met vriendelijke groet,
    LOI Webcare

Ook een klacht indienen over Leidse Onderwijsinstellingen?