Opgelost door Leidse Onderwijsinstellingen: Onterecht incassobureau inschakelen

tina

Ik heb ieder maand mijn betaalafspraken nagekomen.
September kon ik niet betalen. Vervolgens heb ik Oktober 200 euro betaald (4keer de afgesproken maandbedrag) en deze maand al 270 euro betaald.
De afgelopen maanden heb ik geen correspondentie gehad van LOI. Vandaag heb ik (na 20 minuten wachten) telefonisch een medewerker gesproken die mij vertelde dat de betalingen van 23 November verwerkt is. De betalingen van afgelopen weekenden niet. Ik ben LOI nog 400 euro verschuldig. Ik belde omdat ik maar niets hoor van LOI, wilde weten wat mijn saldo is. De bedoeling is dat ik in de komende 3 maanden de rest ga aflossen.

De medewerker heeft mij NIET verteld dat ik overgedragen ben aan een incasso bureau. Vanavond kreeg ik een mail van een incassobureau. De factuurdatum 24-7-2018 verbaast mij zeer omdat ik juni, juli en augustus volgens afspraak betaald hebt. En verder heb ik Ik oktober en november samen al 470 euro betaald. Ik betaal netjes en vind een incassobureau sturen zonder aankondiging geen stijl.

De incassobureau stopzetten en mij de rest van de bedrag laten afbetalen de komende 4 maanden.

Leidse Onderwijsinstellingen
    Beste mevrouw Pontsteen,

Bedankt voor uw bericht!

Hierbij kan ik je vertellen dat het dossier gisteren is overgedragen aan incassobureau Graydon. Het kan zijn dat deze overdracht tijdens het telefonisch contact nog niet inzichtelijk was voor mijn collega.

Ik heb de situatie en gewenste oplossing besproken met de afdeling Creditmanagement en kan je als volgt informeren.

Het dossier bij incassobureau Graydon wordt gesloten en teruggehaald naar de afdeling. Tevens is er opnieuw een betalingsregeling getroffen van € 50,00 per maand. Je ontvangt de gespecificeerde informatie over de regeling per e-mail. Een betalingsregeling vereist een stipte naleving. Op het moment dat je een betaaldata mist vervalt automatisch de betalingsregeling.

Daarnaast is het adres in ons systeem naar het adres dat je bij dit bericht hebt opgegeven. Vanaf heden wordt alle post naar dit adres verzonden.

Mocht je nog (aanvullende) vragen hebben over de betalingsregeling verzoek ik je vriendelijk om je te richten aan de afdeling Creditmanagement. Dit kan door middel van een reply op de e-mail betreffende de betalingsregeling.

Ik ga ervan uit je zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Sharon, LOI Webcare
    tina
    Bedankt voor de snelle reactie!!! Ik ben heel tevreden met de oplossing en blij dat het zo snel geregeld is! Bedankt Sharon!!!

tina

Ook een klacht indienen over Leidse Onderwijsinstellingen?