Klacht Leidse Onderwijsinstellingen: Opleiding mediavormgeving met gesloten beurs aanbieden

mb1

Mijn zoon meld zich aan voor een MBO4 opleiding "Apllicatie- en mediaontwikkeling". Blijkt in de opleiding alleen applicatieontwikkeling te zitten. Goed hij wil overstappen naar de opleïding "Mediavormgever". Het LOI wil dat we nog even 696 euro aftikken voor de 38 dagen! dat hij ingeschreven heeft gestaan, en de eerste rekening ook al 181 euro was. Op aangetekende opzegging wordt niet gereageerd, maar wel telkens 141 euro incasseren, die ik telkens weer netjes laat storneren. Weet iemand een oplossing?

LOI moet gewoon de opleiding Mediavorming aanbieden met gesloten beurs, immers de eerste opleiding (Applicatie/mediavormgeving) voldeed al niet aan de eisen, dus het LOI mag erg blij zijn dat mijn zoon nog wil overstappen naar een andere opleiding binnen hun bedrijf!

mb1
    Het LOI reageert niet op klachten over de inhoud van de opleiding, reageert niet op aangetekende brieven, en wil voor opzeggen van opleiding (38 dagen! gevolgd) na de eerste, betaalde, rekening van €181,01 nog even €696,04, alvorens mijn zoon zoon aan een andere opleiding 'mag' beginnen bij het LOI!
    Het LOI kan wat mij betreft de boom in, ik betaal niets meer, heb alles, aangetekend opgezegd, en stap desnoods naar de rechter ter ontbinding van overeenkomst.
    Ik heb ook het Ministerie van O, C en W, en de Inspectie van het Onderwijs ingelicht.
    mb1
    Ik wil nog even toevoegen dat er een opleiding gegeven wordt die de lading niet dekt, hoe kan je dat noemen: oplichting?
    Ten tweede onderwijsovereenkomst is getekend op 24 oktober 2017. Er zijn drie bedragen geïncasseerd: €181,01 en 2x €148,01. De laatste twee bedragen heb ik laten storneren!!! Voor het eerste bedrag was ik, helaas, te laat.
    Op 10 december 2017 heb ik de overeenkomst (aangetekend met ontvangstbevestiging!) opgezegd vanwege het niet nakomen van onderwijsovereenkomst (nl. aanbieden van mediaontwikkeling, hetgeen NIET in de opleiding zit!). Dit zijn 38 dagen!
    Op 5 januari 2018 krijg ik een mail van mevrouw Taal dat mijn zoon kan overstappen naar de opleiding Mediavormgever, en omdat ik de oude opleiding niet had opgezegd (???) dat er €696,04 vereist is. Ook werd al €296,02 voor de nieuwe opleiding geïncasseerd (N.B. hiervoor heb ik GEEN incasso afgegeven!), dus heb ik dit bedrag meteen laten storneren.
    Hoe durft het LOI 696,04 euro te vragen voor 38 dagen opleiding, tevens opleiding zonder inhoud van mediavormen.
    Ik ben benieuwd wat een rechter hiervan zal zeggen.
    De inspectie van het onderwijs gaat ook in deze zaak duiken.
    mb1
    Brief van 5 januari 2018 met hierin complete verbreking van overeenkomsten en contacten met het LOI, afgeleverd en getekend door het LOI: 10 januari 2018.
    Résultat(s) de la recherche
    Identifiant Produit Date Localisation Statut
    RK000752040FR Lettre Recommandée Internationale 10/01/2018 NL Distribué
    mb1
    Klacht voor de tweede keer bijna verlopen, dus nog maar weer eens reagern!
    mb1
    Ik zie in bijdrage van een nadere klager dat het LOI vindt dat zij steeds reageert. Ik krijg inderdaad steeds een mail, no reply, van wij hebben uw mail ontvangen en gaan reageren.
    Ja, dat is toch geen reageren. De laatste mail is van begin december 2017. Daarna krijg ik alleen maar mail dat u "binnenkort" gaat reageren, nou het vandaag 17 januari 2018! en ik hoor helemaal niets!!
    Leidse Onderwijsinstellingen
    Geachte heer/mevrouw Boret,

Ik heb vernomen vanuit onze Klachtenunit dat zij uw klacht reeds in behandeling hebben. U kunt aanstaande week een inhoudelijke reactie vanuit de Klachtenunit verwachten. Om verwarring te voorkomen, zal team Webcare zich niet in deze communicatie mengen. Wij verzoeken u het bericht vanuit de Klachtenunit af te wachten.

Thirza
    LOI Webcare

Beïndigen onderwijsovereenkomst!

Ook een klacht indienen over Leidse Onderwijsinstellingen?