Klacht Leidse Onderwijsinstellingen: slechte begeleiding, antwoorden op vragen zijn onjuist, zeer verouderde info in lesboeken

Top Down

Ik volg een studie bij de LOI. Als je de LOI belt krijg ik de gehele periode van mijn studie (nu 7 mnd.) een bandje met de tekst dat de wachttijd uitzonderlijk lang is, dit is tijdelijk en excuses hiervoor. Vragen aan LOI worden standaard beantwoord met automatische mail, dat zij de de vraag ontvangen hebben en u krijgt zsm bericht. Dit duurt heel lang, dan krijg ik bericht met excuses en u krijgt voor bijv. 3 sept. bericht. dd. 20 sept. nog niets ontvangen!! De studiebegeleider die de opdrachten nakijkt en vragen beantwoordt, laat erg lang op zich wachten, weet soms het antwoord niet en stuurt de vraag door (waarna ik vervolgens nooit meer iets hoor), heeft niet dezelfde studieboeken als de cursist, en geeft na lang vragen toe dat sommige informatie niet klopt/verouderd is. Ik heb al meerdere fouten in mijn reader/studiemateriaal ontdekt, lesstof is verouderd. Er wordt zelf gesproken over een wet die eind 2011 in zal gaan. Ik ben in febr. 2015 met de studie begonnen! Kortom DRAMA

Voor de ca. € 1000,- die betaald is, verwacht ik meer service, zorgvuldigheid en correctie van fouten. Ik heb studiemateriaal wat dus sinds 2011 niet meer ge update is.
Certificaten versturen met een stevige envelop, zodat mijn certificaat heel aankomt. Vragen in kennistrainers aanpassen aan de lesstof tot dat moment, in examens geen vragen stellen over stof die (nog) niet behandeld is, En..... het belangrijkste: zorg dat de cursist de juiste stof leert.

Beste Marja,

Allereerst excuses dat het certificaat niet op de juiste manier is ontvangen. Ik zie in ons systeem dat er daarna wel een nieuwe is gestuurd. Heb je deze wel op de juiste manier ontvangen?

In ons systeem zie ik ook dat inmiddels als je e-mails zijn beantwoord. Excuses als je langer hebt moeten wachten op de antwoorden dan gebruikelijk. Wanneer je een e-mail stuurt aan de LOI krijg je standaard een e-mail terug ter bevestiging dat wij de e-mail in goede orde hebben ontvangen. Wanneer je vraag van dien aard is dat de klantenservice deze vraag moet uitzetten bij een andere afdeling krijg je inderdaad een e-mail met excuses dat wij je vraag nog niet kunnen beantwoorden. We begrijpen dat je zo snel mogelijk overal een antwoord op wilt hebben, maar wij willen je wel de juiste antwoorden geven. Hierdoor duurt het soms iets langer voordat wij kunnen antwoorden.

Mochten er toch nog vragen open staan van jou kant dan verneem ik het graag.

Ook wanneer je naar jou mening fouten tegenkomt vernemen wij het graag zodat wij dit kunnen doorspelen naar de studieleiding.

Ik hoor graag waarmee ik je op dit moment nog van dienst kan zijn.

Top Down
    er is een nw. certificaat gestuurd, en er was na de 1e keer beloofd dit tussen karton te versturen. Maar ook de 2e keer kwam het certificaat weer in een gewone envelop aan. En.... verkreukt. U denkt toch niet dat ik het weer terugstuur om voor de 3e keer een nw. te ontvangen. Er staat nl. ook steeds een nw. datum op. Ik heb 29-06 examen gedaan, dan zou er nu een datum van okt. op komen te staan. Dat kan niet anders zegt de LOI. Laat dan maar zitten.
    Top Down
    de mails worden wel beantwoord maar er staat geen ANTWOORD in. Of de vraag wordt doorgestuurd, of diegene weet het niet, of ik u hoort nog van ons. Ik heb nog steeds een vraag open staan van juni, zonder antwoord. Ik wil best iets langer wachten op antwoord maar dan moet het ook echt een ANTWOORD zijn, waar ik iets aan heb,
    Top Down
    En over de onjuistheden in de stof: het is toch niet de bedoeling dat de student de LOI moet gaan vertellen wat er fout in de stof staat? Ik betaal voor een studie en niet om jullie fouten er uit te halen. Ik heb 1x een fout gemeld en dan krijg ik als reactie: "ja in alle boeken staat wel eens een fout, ook niet ieder schoolboek wordt ieder jaar aangepast als er een foutje in staat". Daar ga ik geen energie meer in steken. Ik vraag het wel aan Verpl. die het mij haarfijn kan uitleggen.
    Beste Marja,

Onze welgemeende excuses dat het certificaat ook de tweede keer niet goed is verstuurd. Het had inderdaad wel zo netjes geweest om dit zoals beloofd tussen karton te versturen. Indien je toch nog een nieuw exemplaar wilt ontvangen verneem ik het graag.

Voor zover ik kan zien in ons systeem staan er geen e-mails meer open. Kun je wellicht aangeven wat je vraag is, zodat ik je hier mee kan helpen.

Het is inderdaad ook niet de bedoeling dat je als cursist fouten in de lesstof corrigeert. Maar het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er ergens een fout in staat. In dat geval zijn wij heel erg blij met de opmerkingen hierover, zodat dit zo snel mogelijk kan worden aangepast.

Top Down
    Ik lees in uw reactie dat u mijn klacht niet goed leest. Ik wil een certificaat wat niet verkreukt thuis bezorgd wordt. Een 3e exemplaar met weer een nw. datum erop hoef ik niet. Het behaalde examen was 29 juni en dan zou er de datum van vandaag op staan . Ik schrijf ook: laat dan maar zitten. Het zou correct zijn als ik een ongekreukt certificaat krijg met de datum van het 1e exemplaar,
    Ben benieuwd hoe mijn volgende cer. gestuurd wordt?
    Top Down
    Ik ga echt niet al mijn mails teruglezen om te zien waar ik nog geen antwoord op heb ontvangen. In jullie lessysteem kun je nl. de eigen gestelde vragen niet teruglezen, dit kan alleen als er antw. op gegeven is. Kost mij veel te veel tijd om alles weer in mijn boeken op te zoeken. En wb de fouten in jullie lesboeken: die gaat u er zelf maar uithalen, ik betaal om iets van jullie te leren en niet andersom! Dat zou voor de LOI wel een goedkope oplossing zijn, de studenten corrigeren eigen lessen.
    Beste Marja,

Er staan geen e-mails meer open in ons systeem.

Graag verneem ik of ik je nog ergens mee van dienst kan zien en of er nog vragen zijn. Mocht dit niet het geval zijn dan zal ik de klacht sluiten.

Top Down
    hier kun je als student/consument niet tegen op. Van alles beloven, maar niet uitvoeren, alles ontkennen en iedere keer weer vragen om iets nog eens in te sturen. Het houdt een keer op.

Top Down

Ook een klacht indienen over Leidse Onderwijsinstellingen?