Klacht Lekkage.nl: Niet uitgevoerde lekdetectie en toch volledige rekening ontvangen

Gebruiker1532414127

Omdat de CV installatie van mijn moeder een lekkage heeft en de leidingen in de vloer liggen via lekkage.nl uitgekomen bij Pompe Lekdetectie. Al binnen een paar dagen zouden ze het onderzoek kunnen uitvoeren en idd was er op de afgesproken tijd een monteur. Echter deze heeft het onderzoek niet kunnen uitvoeren.
Een dag later ontving ik het rapport waarin stond dat de CV installatie niet was voorzien van een aftappunt in de installatie en dat daarom het onderzoek niet uit te voeren was geweest. Tevens zat bij het rapport een factuur van 450 euro.
Bij het aannemen van de klus waren geen vragen gesteld. Op mijn vraag of er nog iets bijzonders geregeld moest worden voordat het onderzoek kon worden uitgevoerd werd geantwoord dat dit niet nodig was. 450 euro zouden de totale onderzoekskosten zijn.
Heb via telefoon en email contact gehad met het bedrijf. Zij vonden dat ze hun best hadden gedaan en niet hadden kunnen weten dat er geen aftappunt was in de installatie. Dit hadden ze nog nooit meegemaakt. En daarom moest ik gewoon ook de rekening betalen.
Hierop contact gezocht met de consumentenbond en deze verwezen me door naar Bouwcentrum advies om daar de vraag te stellen of dat het uitzonderlijk is dat een CV installatie niet voorzien is van een aftappunt en dat Pompe dus te maken had met een uitzonderlijke situatie.
Het antwoord was helder. Het is zeker niet ongewoon dat er zich in oudere CV installaties geen aftappunten bevinden. Dat hoeft echter voor het aftappen van het systeem geen enkel probleem te zijn omdat er ook gewoon een leiding van een radiator kan worden losgekoppeld om hetzelfde resultaat te krijgen.
Lijkt er dus op dat door Pompe een ondeskundige monteur op pad is gestuurd.
Omdat de oplossing voor het ontbreken van een aftappunt zo simpel op te lossen was geweest.

Het lijkt me duidelijk dat door Pompe lekdetectie slecht werk is geleverd.
Ik verwacht van Pompe dat ze alsnog de afgesproken werkzaamheden komen uitvoeren om vast te stellen waar de lekkage nu zit in het CV systeem
Eventuele schade ontstaan door het laten voortduren van de lekkage zijn voor rekening van Pompe alsmede de kosten die gemaakt moeten worden om deze schade te herstellen

Gebruiker1532414127
    Tot aan heden geen enkele reactie terugontvangen
    Lekkage.nl
    Een reactie gezonden per mail. Immers al eerder per mail de gehele situatie toegelicht maar desondanks toch deze reactie geplaatst. Daar wij inhoudelijk willen reageren aan de klant hebben wij dit dan ook middels een interne mail aan de klant gedaan.
    Wij blijven van mening gedaan te hebben wat binnen de mogelijkheden lag waarbij het zomaar loskoppelen van een cv-leiding waar druk op staat in ieder geval geen optie is.

Gebruiker1532414127
Het bedrijf blijft van mening juist gehandeld te hebben en de volledige rekening dient te worden voldaan. De gevraagde en aangeboden dienst namelijk lekkage in de cv installatie opsporen is niet geleverd met als motivatie dat ze nog nooit hadden meegemaakt dat een cv installatie niet van een aftappunt was voorzien. Navraag door mij bij een expert leerde mij dat dit bij oudere installaties zeker geen uitzondering is. Daarom ben ik van mening dat lekdetectie te kort geschoten en zeker niet de aangeboden dienst heeft geleverd en dus niet in rekening kan brengen. Reactie van het bedrijf: "we sluiten deze zinloze discussie maar de nota blijft gehandhaafd" Dit accepteer ik natuurlijk niet

Ook een klacht indienen over Lekkage.nl?