Klacht Lekkergezond: Stilzwijgend verlengen van een abonnement

Klachtnummer
# 289957
Gebruiker
Grunsven-Cornelisse
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Bedrijf heeft na een aanbieding van het tijdschrift LekkerGezond voor 1 jaar in januari automatisch er een doorlopend abonnement voor telkens 1 jaar van gemaakt. Bij telefonisch contact heb ik de medewerkster gevraagd dat abonnement met onmiddellijke ingang stop te zetten. Ook dat ik het afgeschreven abonnementsgeld voor 1 jaar zou storneren. Zij beweren dat ik mijzelf, door de aanbieding voor dat jaar, vast gelegd heb en tot wederopzegging steeds het hele jaar aan hun vast zou zitten. Ik heb begrepen dat het wettelijk niet meer toegestaan is welk abonnement dan ook stilzwijgend te verlengen. Ik heb ook geen opdracht gegeven voor automatische incasso.
Dat heb ik ook aan de medewerkster gezegd maar zij hield vol dat het wel mag.
Uiteindelijk is de medewerkster, weliswaar boos en verontwaardigd akkoord gegaan en heeft dit abonnement per direct beëindigd. Daarna heb ik het geïnde bedrag gestorneerd.
Ik wil heel graag van u weten of ik correct heb gehandeld.

De oplossing

Ik wil graag weten of ik juist dan wel onjuist op de hoogte ben en al dan niet in mijn recht sta. Eerder heb ik dit soort zaken stilzwijgend geaccepteerd en er was altijd wel een reden waarom ik niet op tijd was en een abonnement dus ook steeds door bleef lopen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Lekkergezond hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Lekkergezond?