Klacht Lenco.nl: Ontevreden over service Lenco

F Kuijpers

In 2007 zijn 4 screendoeken en een sensor geplaats (zonwering) .Op 11-01-2017 zijn 2 screendoeken vervangen met 2 jaar garantie door destijds de firma Prozon. Nu is helaas 1 doek op de lasnaad ingescheurd. De firma Lenco heeft Prozon overgenomen en werkt niet meer met Particulieren tenzij het om garantie gaat. Op verzoek van Lenco is een monteur op locatie geweest om te beoordelen hoe het kan dat het screendoek zo snel kapot is gegaan. De monteur geeft aan dat het doek gescheurd is door gebruik, of windschade of iets anders. Het gebruik gaat via de sensor en iets anders is dus al het overige. Als het op de lasnaad is lijkt het mij onder overige vallen nl een producfout.
Omdat het niet duidelijk is waarom het doek kapot is gegaan kan Lenco dit niet aangeven bij de leverancier om het doek te laten vervangen.

Ik zou graag zien dat het doek kosteloos vervangen wordt.

Lenco.nl
    Wij vinden het spijtig dat u niet tevreden bent over onze service.

U leest ook terug in de correspondentie dat u het doek lanter als 2 jaren voor constatering heeft aangeschaft, waardoor er gewoonweg geen aanspraak is op garantie ongeacht de oorzaak. Tevens is er voor zover bij ons bekend geen jaarlijks onderhoud uitgevoerd, dat helpt vaak om de levensduur te verlengen voorbij de garantieperiode, ook kan dan bijvoorbeeld de windsensor nagekeken op instelingen en de spanning en afstelling van het product.

Formeel is zoals u aangeeft Prozon tevens gefailleerd, er is dus per definitie geen aanspraak op de garantie meer, Lenco nam eventuele aanspraken op garantie aan, enkel uit coulance.

Lenco is toch bij u wezen kijken en heeft een aanbieding gemaakt voor herstel, dit lijkt ons nog best een nette service. Van de toenmalig gemaakte aanbieding kunt u inmiddels geen gebruik meer maken doordat Lenco niet meer voor particulieren werkt.

Om een nieuw doel aan te schaffen kunt u zich wenden tot een andere Verano dealer via https://verano.nl/service/showroom/. Let op dat u daarbij jaarlijks onderhoud afneemt voor een optimale levensduur. Deze kunt u terug vinden op https://www.lenco.nl/bedienings-en-onderhoudsvoorschriften/.

We respecteren dat u deze melding via klachtenkompas.nl doet maar moeten helaas constateren dat de aanspraak ongegrond is.

Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
    Lenco Zonwering

F Kuijpers
Afgewimpeld dat ze geen particuliere zaken meer afhandelen.

Ook een klacht indienen over Lenco.nl?