Klacht Lenovo: Lenovo vervangt slijtageonderdelen voor oude troep

Titus

1. Lenovo vervangt harddisk van laptop die 1 jaar oud is.
2. Na meer dan 2 jaar is deze schijf wéér defect.
3. Bij uitbouw schijf blijkt dat een 1 jaar oude schijf vervangen is voor een 3 jaar oude
4. Dit kon niet achterhaald worden omdat (opzettelijk?) het uitlezen van het aantal draaiuren met SMART niet mogelijk was.
5. Een harddisk draait fysiek met 5400rpm en heeft meerdere bewegende onderdelen die slijten
6. Er is dus een harddisk teruggeplaatst die een veel kortere levensverwachting heeft en het is dus niet zo vreemd dat deze net buiten de garantie de geest geeft
7.Volgens Lenovo's voorwaarden mogen ze dit doen
8. Voor de meeste electronica is dit ook geen bezwaar, maar voor slijtage onderdelen wel
9. Lenovo weigert herstel of compensatie en gaat op geen enkele wijze in op deze oneerlijke handelspraktijk en komt niet verder dan "we mogen dit en wij bieden alleen betaalde reparatie aan".
10. Escalatie helpt niet die komt niet verder dan punt 9.

Aangezien de laptop gebruikt moet worden en buiten garantie viel heb ik de reparatie zelf uitgevoerd. Pas toen kwam ik achter de geleverde streek. Deze was door (aktief?) blokkeren van het uitlezen van de levensduur via software niet eerder te achterhalen.

Ik wil een compensatie voor de geleverde harddisk omdat te verwachten was dat deze oude harddisk snel defect zou raken, en ik als klant mag verwachten dat een onderdeel vervangen wordt door een onderdeel met een vegelijkbare rest-levensduur.

Wij vinden dat Lenovo hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over ?