Klacht Lexa: Lexa: duur, ondoorzichtig, klant-onvriendelijk, puur commercieel

Paulus Morssink

Net als Parship is Lexa overduidelijk niet primair gericht op het koppelen van singles, maar aan het verdienen van geld.
Bij andere, betrouwbare dating sites kun je eenvoudig je eigen profiel opstellen en dat van anderen lezen, en zo zelfstandig je eigen keuzes maken en contacten leggen.
Lexa ontneemt je die onafhankelijkheid, je bent overgeleverd aan hun schimmige (quasi-wetenschappelijke) keuze-mechanismen waardoor je vooral wordt gekoppeld aan mensen waar je niets mee hebt. Wil je meer, dan moet je bijbetalen.

Steeds hetzelfde: wat jij wilt kan niet, tenzij je bijbetaalt.

Het ergste is als je je inschrijft als gratis lid. Vanaf dat moment word je overspoeld met spam en nep-mails en zogenaamd geïnteresseerde singles, met als enig doel je over te halen alsnog betalend lid te worden.
En het ergste is: hoe lang je ook zoekt, nergens vind je de mogelijkheid om jezelf weer af te melden, dus voortaan zit je vast aan die spam.

Een teken aan de wand is ook dat persoonlijk contact met een klantenservice niet mogelijk is. Er zijn alleen voor de hand liggende standaardvragen; geen mogelijkheid tot klagen of opzeggen.

Lexa en Parship zeggen de grootste dating sites te zijn, met het grootste aantal leden. Ja natuurlijk, ze stoppen het meeste in reclame.
En vooral: het aantal groeit omdat ontevreden klanten niet kunnen opzeggen.

1. Lexa is eerlijk over haar strikt commerciële doelstellingen.

2. Lexa bouwt een meer transparante site waarop leden meer vrijheid hebben om hun eigen weg te gaan, hun eigen keuzes te maken, hun eigen beslissingen te nemen (zonder voortdurende extra kosten).

3. Lexa is eerlijk over het echte aantal ingeschreven en actieve leden.

4. Lexa stopt met het sturen van spam en nep-meldingen van zogenaamde belangstellenden.

5. Lexa biedt op haar site de (vindbare!) mogelijkheid tot persoonlijk contact met een klantenservice.

6. Lexa biedt op haar site de (vindbare!) mogelijkheid tot uitschrijven.

7. Lexa schrijft mij uit en verlost mij van die 8 spam-mailtjes per dag.

Wij vinden dat Lexa hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Lexa?