Klacht Lexa: Lexa opzeggen onnodig moeilijk

Bart

Ik heb met plezier en gemak gebruik gemaakt van 2 datingsites waaronder Lexa. Daar waar ik bij datingsite 1 met een simpele druk op de knop mijn betaalde deelname kon beëindigen, wordt ik bij Lexa ineens geconfronteerd met een moeilijke en omslachtige afmeldprocedure:
1: Moet hiervoor opnieuw mijn inloggegevens invullen
2: Om technische redenen kan alleen 48 uur voor einddatum worden afgemeld
3: Bij het kiezen voor opschorten/verwijderen profiel wordt vervolgens vermeld dat de automatische incasso daarmee niet is ongedaan gemaakt
4: Als ik dit wil oplossen moet ik het profiel weer re-activeren
5: Daar wordt aangegeven dat dit niet kan omdat ik in de 48 uur termijn zit (zie 2)
6: Vervolgens kan ik mijn profiel 2 dagen lang niet meer opschorten/verwijderen omdat je dit blijkbaar maar 1x per 2 dagen mag doen.

Lexa heb ik juist leren kennen als een gebruiksvriendelijke datingsite. Waarom is voor het opzeggen nou zo'n zware en omslachtige procedure ingebouwd?

Het lijkt erop dat ik de komende 2 dagen nog verplicht op Lexa zit zonder dat ik iets kan doen. Lexa biedt bovendien via de site geen gelegenheid voor klanten om "op elk gewenst moment" de automatische incasso op te heffen, dit vind ik kwalijk.

Mijn lidmaatschap vervalt op 28 februari a.s. Het is nu begin 27 februari en ik wens mijn automatische incasso stop te zetten, zodat er niet opnieuw geld wordt afgeschreven, mijn profiel te verwijderen en account te stoppen. Ik hoop op een goede oplossing.

Wij vinden dat Lexa hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Lexa
    Beste Bart,
    Om privacyredenen heeft Lexa er inderdaad voor gekozen dat u opnieuw dient in te loggen wanneer u uw profiel wilt verwijderen/de automatische verlenging wilt stopzetten. Zoals gebruikelijk is bij het afsluiten van een abonnement hanteren wij een opzegtermijn. Deze opzegtermijn is gesteld op 2 dagen voor de einddatum van uw membership. Indien u een membership van 6 maanden afsluit heeft u na de eerste dag dus bijna 6 maanden de tijd om uw membership te stoppen na deze periode.
    Het is vervelend om te horen dat u problemen heeft ondervonden met het opschorten/verwijderen van uw profiel. Indien u hier in het vervolg problemen mee heeft kunt u altijd contact opnemen met mijn collega's van het Customer Care Team. Zij zijn in dat geval alsnog in staat om het profiel eerder voor u te sluiten of op te schorten.
    Wij waarderen alle feedback van onze members/toekomstig members. Ik wil u dan ook bedanken voor de moeite die u genomen heeft en hoop dat mijn antwoord het een en ander voor u verduidelijkt.
    Marieke van het Lexa Team

Ook een klacht indienen over Lexa?