Klacht Lexa: Onrechtmatige verlenging abonnement Lexa

Daphne

Vandaag ben ik er achter gekomen dat er vanaf januari 2012 iedere maand 12,95€ van mijn rekening is geïncasseerd terwijl ik nooit een abonnement ben aangegaan bij Lexa.
Uiteraard had ik eerder moeten constateren dat er geld van mijn rekening werd geschreven maar een bedrag van 12,95 is niet een bedrag wat erg opvalt. Zeker niet als je niet weet dat je een abonnement bent aangegaan bij een datingsite.
De laatste mail die ik van Lexa heb ontvangen dateert van 21-10-12 waarin stond dat ik mijn account moest activeren om volledig gebruik te kunnen maken van Lexa. Waar ik uit op maak dat ik geen abonnement heb. Anders had ik toch volledig gebruik kunnen maken!?

Ik heb inmiddels contact gehad met een medewerker van mijn bank (ING) en de tegenrekening van Lexa laten blokkeren voor toekomstige incasso's.
Volgens de medewerker van de ING werd mij tevens vertelt dat ik de incasso niet kon laten storneren omdat het geen automatische incasso betrof maar echter een eenmalige incasso.

Graag zou ik meer duidelijkheid krijgen waarom er maandelijks geld geïncasseerd is van mijn rekening. Ook zou ik graag een contract zien waarin duidelijk is dat ik een overeenkomst ben aangegaan.
Voor een eenmalige incasso is toch ook iedere keer een machtiging nodig?
Als er wel een profiel (actief-inactief) mocht zijn moet er waarschijnlijk ook zichtbaar zijn dat er zelden tot nooit ingelogd is. Mij zou het redelijk en coulant lijken als een bedrijf als Lexa mij restitutie geeft op de maanden waar ik geen gebruik heb gemaakt van deze site. Zoals eerder vermeld snap ik niet dat ik mijn account moet activeren en u wel geld incasseert van mijn rekening. Mijn account is dus inactief geweest in deze tussenliggende maanden en dat betekent dat ik de maanden dat ik niet actief ben geweest op uw site graag terug gestort zie op mijn rekening.
U begrijpt dat e.e.a. erg onduidelijk voor mij is en als ik de klachten lees over Lexa dan zie ik dat ik niet de enige ben.

Wij vinden dat Lexa hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Lexa
    Beste Daphne,Bedankt voor uw bericht waarin u aangeeft dat er maandelijks een bedrag van 12,95 euro van uw rekening wordt geïncasseerd, terwijl u geen toestemming heeft gegeven voor een automatisch incasso. U wil hier dan ook meer duidelijkheid over.Ik heb met de door u opgegeven gegevens uw profiel kunnen achterhalen in ons systeem. Uit deze gegevens blijkt dat u 21-10-2011 een 3 maanden Full Membership bent aangegaan. Alle memberships bij Lexa worden automatisch maandelijks verlengd, mits u dit zelf tijdig annuleert. U kunt deze informatie terugvinden op onze betaalpagina voordat u een betaling gaat doen, en vervolgens ook in de betaalbevestiging die u ontvangt. Deze informatie staat ten alle tijde beschreven in artikel 4.2 van onze algemene voorwaarden.Bij betaling van uw Full Membership bent u akkoord gegaan met een automatische verlenging, en vervolgens heeft u deze niet zelf tijdig geannuleerd.Per 12-02-2012 heeft u uw profiel van de Lexa website opgeschort. Het opschorten van uw profiel betekent niet dat u uw profiel van de website heeft verwijderd. Het betekent dat uw profiel tijdelijk op inactief staat, en u deze altijd weer kunt activeren door opnieuw in te loggen. Uw Full Membership en een automatische verlenging hiervan lopen gewoon door. Dit wordt ook op de website aangegeven voordat u uw profiel gaat opschorten.U heeft de automatische verlenging dus niet geannuleerd voordat uw 3 maanden membership afliep en voordat u uw profiel bent gaan opschorten. Ik kan dan ook niet ingaan op uw verzoek tot restitutie. Wel heb ik de automatische verlenging nu voor u geannuleerd, zodat er verder geen afschrijvingen meer zullen plaatsvinden. Uw membership zal per 21-09-2013 eindigen. Tot die tijd kunt u nog gebruik maken van de betaalde diensten op de website door opnieuw in te loggen.Indien u uw profiel wilt verwijderen gaat u via uw gebruikersnaam rechtsboven naar "Mijn instellingen & Membership". Onderaan deze pagina vindt u de link om uw profiel te verwijderen. Klik op de link in de volgende zin: "Om uw profiel op te schorten of te verwijderen, klik hier".Leest u de tekst die verschijnt goed door. U heeft hier nog de keuze om uw profiel tijdelijk op te schorten of uw profiel definitief te verwijderen.Wilt u uw profiel definitief verwijderen dan klikt u onderaan de pagina op de volgende zin:
    "Klik hier om je profiel permanent te verwijderen van de website. Let op: verwijderde profielen kunnen niet worden hersteld." Door op deze link te klikken verwijdert u uw profiel definitief. Dit is onomkeerbaar:
    - Uw profiel zal niet meer op Lexa.nl verschijnen en u zult geen e-mails meer ontvangen van partners van Lexa
    - Uw gegevens (advertentie, foto's, profiel, contacten, berichten, etc.) worden definitief verwijderd. Het kan maximaal 24 uur duren voordat uw profiel definitief van onze site is verwijderd. U ontvangt hiervan een e-mail ter bevestiging op uw e-mail account.Ik hoop u iets meer duidelijkheid te hebben kunnen geven. Mocht u toch nog vragen hebben, aarzelt u dan vooral niet om contact op te nemen met ons Customer Care Team. Dit kunt u doen via de "Help" link onderaan de Lexamore website. Hier klikt u vervolgens op een willekeurige categorie, en een willekeurige vraag. Onderaan het antwoord op de vraag, vindt u de link "Stel een vraag" terug. Door hier op te klikken komt u bij het online contactformulier. Vergeet niet uw gebruikersnaam en e-mailadres te vermelden in het bericht. U zult dan binnen 48 uur een antwoord ontvangen.Met vriendelijke groet,Marieke van het Lexamore Team

Ook een klacht indienen over Lexa?