Klacht LG Electronics: Clouding bij LG TV en slechte ervaring met hun service.

Gerry.schuurman

Witte vlekken (Clouding) op nieuwe LG 55 inch tv van het type 55UJ634V.
Ik heb op 13 aug 2017 deze TV gekocht bij de Media Markt in Arnhem. Na een aantal dagen zal ik de witte vlekken in de hoeken en de randen van het toestel. Het is meest zichtbaar bij een donkere/zwarte achtergrond. Ik heb op internet gekeken en het fenomeen heet Clouding en komt regelmatig voor.
Ik heb de Mediamarkt gebeld en die gaven me het nummer van LG. Hier de klacht per mail doorgegeven. Snel contact en ik diende foto's op te sturen. Dit gedaan, met foto's waarop de vlekken heel duidelijk te zien zijn. Wederom gebeld en nu diende ik foto's op te sturen met daarbij de instellingen van de TV (bv helderheid,etc). Dit ook gedaan en nav deze foto's is er een monteur langs geweest. Ik was niet thuis maar hij vertelde aan mijn vrouw dat het wel heel erg veel clouding was. Hij heeft ook foto's gemaakt en dit ook gestuurd naar LG.
De dag erna een telefoontje van LG dat ze de foto's hadden gekregen van de monteur en dat het binnen de specificaties van LG viel. Case closed.
Ik heb hiertegen protest aangetekend bij LG via telefoon. Een lang gesprek waar continue herhaald werd dat het binnen de specs viel. Ik heb gevraagd wat die specificaties waren maar het antwoord daarop was " dit is geheim".
Ik heb wederom een mail ontvangen waarin ze aangaven dat de case closed was en ik me diende te wenden tot de Mediamarkt. Je raadt het al, dit weer gedaan (ben langs geweest in de winkel in Arnhem) en ik kreeg een telefoonnummer van LG en die moest ik bellen. Dit gedaan en het was een deja-vu. Wederom verschool LG zich achter specificaties die ik niet mocht inzien en de telefoon werd er door de klantenservice opgegooid met de laatste boodschap, ik moest bij de Mediamarkt zijn. Het bekende kastje-naar de muur verhaal.
Wederom Mediamarkt gebeld en een hele aardige dame hoorde mijn verhaal aan en gaf aan dat dit niet kon. Zij heeft een ticket aangemaakt en hoopte voor mij dat het opgepakt zou gaan worden.

Ik wil weten van LG wat de specificaties zijn in hoeverre Clouding acceptabel is en ik wil een second opinion en als de klacht gegrond verklaard wordt een vervangend toestel of reparatie. Daarnaast zou het netjes zijn dat LG zijn klanten aan de telefoon het gevoel geeft dat ze ook echt klant zijn.

Wij vinden dat LG Electronics hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over LG Electronics?