Klacht LG Electronics: LG NL onttrekt zich aan wettelijke verantwoordelijkheid van een ondeugdelijk product

Klachtnummer
# 298992
Gebruiker
Badje
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Mijn 13 jarige dochter heeft 19 november 2015, na hard sparen €459 neergeteld voor een toestel met goede naam: Nexus 5x. In dit geval 'made by LG'.

We praten nu einde maart 2018. 4 maanden na afloop garantie, en het toestel komt in een bootloop terecht. Bij nazoeken op internet blijkt dit een bekend probleem te zijn bij verschillende latere LG toestellen, waaronder ook de Nexus 5x.

Inmiddels is de winkel failliet gegaan. Blijft over de bekende zin van de NL wet: 'een apparaat moet voldoen aan de reële verwachting die je van een product' mag hebben. Welnu, LG is blijkbaar van mening dat een toestel van €400-500 een levensverwachting heeft van twee jaar. Zelfs als blijkt dat meerdere LG toestellen, ook binnen de twee jaren, dit defect tonen (blijkbaar gerelateerd aan ondeugdelijke soldeerverbindingen van de SOC).

De oplossing

Kosteloze reparatie, vervanging of restitutie.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat LG Electronics hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over LG Electronics?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen