Klacht LG Electronics: LG tv niet compatabel met Apple TV, geen 4K en HDR mogelijkheid

Firmware versie LG OLED 65"

Verkeerde firmware versie in LG OLED TV

Sinds een aantal jaar zijn wij de trotse bezitter van een mooie 65" OLED TV van LG. Via de TV kijken we naar 4K en naar HDR beelden wanneer mogelijk.

Al die tijd hebben wij onze Apple TV 4K aangestuurd via de versterker van Yamaha naar bijvoorbeeld Netflix 4K en HDR films gekeken. Tot ergens begin ik vermoed juli van 2019 dat ik zag als consument dat er een nieuwe WEBOS TV firmware update er was voor onze TV.

Ik heb deze WEBOS TV update doorgevoerd en in eerste instantie leek alles goed te gaan. Tot dat ik merkte dat onze Apple TV geen 4K ondersteuning meer had en ook geen HDR optie. Het apple TV device kan maar tot 720 komen qua beeldscherminstellingen. Ik ben begonnen voor ik met LG in gesprek ging en een klacht had geregistreerd met alles naar basis instellingen te brengen. De versterker naar basis instellingen, de Apple tv naar basis instellingen, de TV een reset gegeven maar niks mocht helpen.

Vervolgens heb ik mijn klacht bij LG neergelegd. Daar kwam ik in een bureaucratische molen van aankoopbonnen en hardware info te versturen, dat kan ik nog begrijpen als je geholpen wil worden. In de tussentijd is het 15 september en nog steeds geen concrete oplossing van LG. De firmware versie in de OLED TV is van een andere versie dan die op de website beschreven staat van LG. In een van de eerste telefoongesprekken die ik had met LG bevestigde de medewerker van LG dat dit vreemd was. Vervolgens was er ook afgeraden om überhaupt iets te doen qua firmware versie via een eventuele USB stick. Dit soort updates heb ik nog nooit doorgevoerd en laat dit altijd over aan de fabrikant zelf.

Ergens begin augustus kwam daar dan een antwoord van de technische dienst terwijl ik op vakantie was, de TV was niet stuk was de constatering van LG, maar er is een incompatabiliteitsprobleem ontstaan tussen de aansturing van de TV en de LG TV. Geen oplossing maar zaak gesloten moest ik dan maar concluderen uit de e-mail.

Eenmaal terug van vakantie heb ik opnieuw meerdere malen gesproken met LG support afdeling en kreeg ik opnieuw de belofte dat er intern met technisch dienst gesproken zou worden, maar opnieuw geen reactie terug. Tot mijn laatste gesprek met LG en waarin opnieuw werd aangegeven of ik mijn klacht kon omschrijven, ik heb toen aangegeven dat ik iemand zelf van de technische dienst kon spreken. Ik heb nu een brief gestuurd naar LG na telefoongesprek, geen reactie tot nu toe

Dat LG de juiste firmware verzorgd voor onze TV ondanks dat deze nu op verkeerde versie staat en dat wij de Apple TV weer kunnen gebruiken zoals voorheen alles werkte in 4K en HDR ondersteuning.

In de brief aan LG verstuurd staat heel uitvoerig beschreven, de verschillende firmware versies van de TV en waarom LG onze TV incompatible heeft gemaakt. De brief die door ons is opgesteld op 9 september na telefonisch contact is nog geen reactie op terug gekomen, vreemd of zijn minst zou LG een berichtje kunnen sturen dat de brief in goede orde is ontvangen. Laat LG maar kosteloos langskomen om onze TV te voorzien van een juiste firmware versie.

Ik zie dat ik geen pdf bestand kan toevoegen als bijlage, ik kan jullie achteraf nog de brief versturen aan LG.

De Apple TV is niet stuk, aan oude 1080p tv aangesloten en werkt prima, het zit echt in de software aansturing vanuit de LG tv in combinatie met Apple TV device.

Wij vinden dat LG Electronics hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over LG Electronics?