Klacht LG Electronics: Mijn LG TV is nog onder garantie en LG doet niet genoeg om het probleem met deze TV te oplossen.

meyouall

Ik heb in 2016 een LG OLED (55EG920v) gekocht. De tv doet het prima behalve de wifi netwerk verbinding. Wanneer ik de tv aanzet, heel vaak maakt hij niet direct verbinding met wifi netwerk thuis. Ook valt de internet verbinding uit wanneer ik iets online kijk (bijvoorbeeld een film op Netflix). Via netwerk instellingen van de tv doe ik de wifi handmatig uit en aan, dan pas krijgt de tv tijdelijk toegang tot internet.
Hiervoor heb ik over 10 keer met LG contact gehad. LG voert de reparatie van hun toestellen door CErepair uit. De monteurs hebben de WIFI module van de tv 2x en mainboard 1x vervangen. De tv en de wifi router zijn aantal keren gereset. De probleem is nog steeds niet opgelost. De enige verbeteringen is dat ik alleen de wifi netwerk instellingen van de TV te openen om de TV weer met Wifi netwerk te verbinden. Dus hoef ik niet meer de Wifi handmatig aan/uit te zetten. Dit duid eigenlijk aan dat het probleem met de TV zelf te maken heeft. Anders hadden de onderdelen die vervangen zijn geen verschil gemaakt.

- Het advies en eind conclusie van CErepair is om ethernet kabel voor internet te gebruiken. Er is over €2000 voor deze “smart” tv betaald en nu willen ze dat ik deze oplossing zou accepteren. Tevens zegt CErepair dat de oorzaak van deze probleem “heel veel netwerken” in de buurt is. De basis van deze redenering is een foto van mijn router, niks meer. Er zijn alleen maar een beperkt aantal wifi netwerken rondom mijn huis. Mijn andere apparaten (smartphone, ipad, laptop etc) hebben helemaal geen effect van de externe wifi netwerken.

Conclusie:

- De conclusie van CErepair gebaseerd op buikgevoel (niet harde feiten) is voor mij niet acceptabel. Ik wil mijn TV niet met een ethernet kabel aansluiten terwijl er een Wifi optie bestaat.
- Ik eis een vergoeding voor de dagen die ik voor CErepair heb gereserveerd en niet gewerkt.
- LG mag de TV ter reparatie meenemen, aangezien ik een vergelijkbare TV in de tussentijd van LG krijg.
- Als LG het probleem niet wilt oplossen, wil ik de betaalde bedrag voor de TV terug ontvangen.
- Ik wil/kan niet meer een complete dag voor de tijd en geld verspillende "reparaties" van CErepair reserveren.
- Als er via klacht.nl geen oplossing van LG voor dit probleem wordt gevonden, dan ga ik een advocaat inschakelen.

Wij vinden dat LG Electronics hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over LG Electronics?