Klacht LG Electronics: Reparatie bootloop bij Nexus 5x zonder ongewenste andere reparaties

Nexus5xBootloop

Ongeveer een jaar geleden heb ik een LG Nexus 5X gekocht. Het toestel ben ik altijd zorgvuldig mee omgegaan. Een paar maanden geleden is het toestel een keer tegen de achterkant gestoten. Sindsdien is er een klein defect aan de achtercamera, wat de functionaliteit nauwelijks beïnvloedt. Ik heb hier totaal geen last van.

Enkele dagen geleden, een aantal uur na het uitvoeren van een update, liep de telefoon ineens vast. Sindsdien start hij niet meer op. De telefoon zit vast in een zogenaamde "boot loop".

Er zijn op internet duizenden berichten te lezen van gebruikers met hetzelfde probleem. Het is dus evident dat dit een productiefout is. LG repareert telefoons binnen de garantieperiode dan ook kostenloos.

Nou las ik ergens echter, dat LG dan tijdens deze reparatie meteen even alle eventuele andere defecten repareert. Bij navragen blijkt dit te kloppen. Probleem is echter dat alle andere reparaties (wanneer deze niet het gevolg zijn van een productiefout) voor rekening komen van de gebruiker.

Dit betekent dus dat LG enkel het (aan een productiefout gerelateerde) bootloop probleem wil oplossen, wanneer ook de camera (voor mijn rekening!) gerepareerd wordt.

Ik wil dat LG het bootloop-defect kostenloos repareert (aangezien dit door een productiefout wordt veroorzaakt en de telefoon nog binnen de garantieperiode valt), en verder de telefoon onaangeroerd naar mij terugstuurt.

Wij vinden dat LG Electronics hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over LG Electronics?