Opgelost door Lidl: Afhandeling retouren, verzendkosten niet terug ontvangen

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 614228
Gebruiker
H. Brink
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Volgens de eigen site van Lidl krijg je wanneer je een volledige order terugstuurt ook de verzendkosten geretourneerd.
Ik heb een volledige bestelling bestaande uit 1 stoel met retournummer 3353110152 teruggezonden op 29-07-2022 met retourlabel en verzendlabel zoals door Lidl verstrekt.
Het bedrag van aankoop heb ik inmiddels ontvangen, echter zonder de verzendkosten.
Op 09-08-2022 heb ik Lidl per mail daarover gecontacteerd met de volgende tekst.

Van deze retourzending welke bestond uit retourneren van de gehele bestelling heb ik de verzendkosten niet geretourneerd gekregen.

Gelieve deze binnen 5 dagen alsnog te retourneren.

Met vriendelijke groet;

Als antwoord ontving ik op 14-08-2022 dit bericht;
Hartelijk dank voor uw bericht met betrekking tot de terugbetaling van uw retourzending.

Het bedrag is op 03-08-2022 naar u overgemaakt. Het kan tot tien werkdagen duren voordat dit bedrag weer op uw rekening staat bijgeschreven.

Mocht u de terugbetaling tegen die tijd nog niet hebben ontvangen, dan hoor ik het graag en help ik u zo snel mogelijk verder!

Met hartelijke groet,
Kimberly Krama

Mijn reactie daarop aan Lidl was deze;
Beste Kimberly.

Uw bericht klopt voor een deel.

Daar ik de volledige bestelling heb teruggestuurd, bestaande uit één stoel, heb ik volgens de wet recht op terugbetaling van de verzendkosten.

De verzendkosten zijn niet terugbetaald.

Gelieve dit alsnog binnen 3 dagen te voldoen.

Met vriendelijke groet;

Waarop de reactie van een andere medewerker deze was;
Referentienummer: 76203017

Beste H.,

Bedankt voor uw melding.

We hebben uw melding in behandeling genomen en komen er zo snel mogelijk bij u op terug.

Mocht u in de tussentijd nog andere vragen hebben horen we het graag.

Met hartelijke groet,
Xaheera Weex

Nu 5 werkdagen verder nog geen enkel bericht van Lidl hierover ontvangen, laat staan een terugboeking van de verzendkosten.

Lidl kom uw beweringen en beloftes na, en vergoedt datgene wat u zegt te vergoeden.

Gewenste oplossing

Nu toch binnen twee dagen, en Lidl goed lezen ik schrijf niet in werkdagen mijn verzendkosten terugontvangen.
Geboden oplossing
Belachelijk dat je na drie weken mailen je je verzendkosten pas terug ontvangt na tussenkomst van een externe site. Jammer dat een keten met meer dan 11000 winkels in 23 landen zo met deze materie omgaat. Stel dat er in die 23 landen 100000 mensen hun volledige bestelling terug sturen, en ze letten n iet op de terug ontvangen bedragen, dan kan Lidl zonder dat je het weet € 11.477.000 binnen halen. Elf miljoen vierhonderd zevenenzeventig €uro.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

1 reactie

  1. Auteur
    Lidl
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Dit is onze laatste reactie
    Deze reactie is verborgen

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Lidl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen