Klacht Lidl: De vitrinekasten hebben defecte scharnieren a.g.v. constructiefout; ze zijn niet meer bruikbaar

Kastkraker

In 2011 2 vitrinekasten gekocht voor het uitstallen van mijn mineralenverzameling. Mooie ondiepe kasten met veel legplanken voor een totaal van €140,-. Afgelopen jaar traden er problemen op met de scharnieren; een metalen onderdeel sprong spontaan los en was niet meer in het scharnier terug te plaatsen. Dit voorjaar moest ik de vitrines leeghalen ivm een verhuizing. Bij het openen van de glazen deur is meerdere keren zo'n onderdeel eruit gespronegen met als gevolg dat van de 12 scharnieren in de 2 kasten er 6 kapot gegaan zijn. De deuren werken niet goed meer; ze komen los te hangen aan het frame. De deuren zijn in de afgelopen jaren alleen open gegaan bij het vullen van de vitrine en -nu- bij het leeghalen. Het is niet normaal dat scharnieren op die manier stuk kunnen gaan. Op het internet zag ik dat meerdere kopers met deze klacht zaten. Lidl aangeschreven en gevraag om vervangende scharnieren of deuren. Die hadden ze niet werd er gemeld. Ik zag dat identieke kasten nog in de webshop werden aangeboden en heb gevraagd om omruil van de kasten. In eerste instantie kwam Lidl met een bon van €10 ter compensatie. Die wilde ik niet; ik wilde reparatie of vervanging. Toen kwam men met nog eens €20, maar ook dat wees ik af. Ik kon geen aanspraak doen op garantie; die was al lang verlopen. Toch stond ik erop dat Lidl over de brug kwam omdat het probleem met de scharnieren m.i. niet onder de garantiebepaling valt; het scharnier moet veel langer meegaan dan de 3 jaar garantie. Nota bene betreft het een statische verzameling en de deuren zijn spaarzaam open en dicht gedaan. Tot 2 keer toe meldde men mij dat ik de kasten kon retourneren. Bij navraag hoe dat moest werd dat weer ingetrokken vanwege de verlopen garantietermijn. De kasten zijn nu waardeloos en Lidl laat het erbij....

Als onderdelen echt niet meer leverbaar zijn, dan vervanging door nieuwe kasten. Overigens is recentelijk de vitrinekast van de webshop verdwenen.
Als vervanging niet mogelijk is, dan vergoeding van de kasten.

Kastkraker
Lidl gaf in reactie op de klacht aan contact met mij op te nemen. Ik heb echter niets meer van ze vernomen. Zowel het geleverde product als de verleende service zijn ronduit waardeloos.

Ook een klacht indienen over Lidl?