Klacht Lidl: Koffiecupjes van Lidl maken je machine stuk!

H.A. Nijhuis

De koffiecups van de Lidl heb ik jarenlang met veel plezier zowel thuis als bedrijfsmatig gebruikt. Sinds de aanpassing van de cupjes, nu ca. een jaar geleden heb ik tot tweemaal toe telefonisch mijn beklag gedaan dat de nieuwe cups niet goed doorlopen en dat ze vervormen in het apparaat. Lidl neemt zo'n opmerking niet al te serieus gezien het feit dat de klachten in beide gevallen niet eens genoteerd werden. Je krijgt aan de telefoon te horen dat "de cupjes te hoog zijn en dat men er mee bezig is". Ik heb de koffie daarna niet meer gekocht.

Deze week, ruim een half jaar na mijn laatste klacht, lag er in de winkel een proefsetje met alle smaakjes in een doosje. Mijn conclusie was: het probleem zal eindelijk opgelost zijn. Ik heb daarom een setje gekocht omdat ik Lidl altijd de lekkerste koffie in een cupje vond. Reeds met het eerste proefcupje blies ik mijn Nespressomachine ermee op. Het apparaat geeft nog slechts een miezerig straaltje water, die ook niet meer door de originele Nespressocupjes komt.

Lidl, bedankt voor zo weinig service. Ik ben er echt boos over, vooral omdat u niet eens fatsoenlijk naar uw klant kunt luisteren. Vandaar dat ik mijn klacht nu publiekelijk maak en ik hoop dat andere koffiedrinkers deze ellende hierdoor bespaard blijft. Ook begrijp ik met de beste wil van de wereld niet waarom de vorige cupjes opeens uit het assortiment moesten: de smaak was zelfs "beste koop". U heeft nu vast een paar centen bespaard, maar er is geen weldenkend mens die uw koffie nog kopen wil. Tel uit die winst...

Een tegemoetkoming in de aanschafprijs voor een nieuwe machine zou wel het minste zijn.

Ook een klacht indienen over Lidl?