Klacht Lidl: Lidl laat senioren in de kou staan .... geen smartphone geen van korting. i

sad Niet opgelost
M.A. van Mourik

Vanochtend rode druiven gekocht. Ze waren in de aanbieding en stonden daarvoor in de Lidl folder.
Helaas bij de kassa moest ik de app laten zien. Maar daarvoor heb je een mobiele smartphone nodig en die heb ik net zoals genoeg andere senioren niet.
Helaas geen Smartphone dan geen korting, was het antwoord van de kassamedewerker.

Albert Heyn . net zoals veel andere supermarkten, doet dat niet, omdat je daar gebruik kan maken van de bonuskaart. Daar krijg je gewoon je korting mee. En als je die vergeten bent vult de kassamedewerker een algemeen klant bonuskaartnummer en krijg je gewoon de korting.
Nederland kent nu eenmaal veel senioren, en daarvan heeft een groot deel geen Smartphone. Dat komt omdat dat te ingewikkeld is, maar ook veel senioren hebben alleen AOW en kunnen zich dat nier permitteren.
Sluit dus deze groep mensen niet uit en geef medewerkers de mogelijkheid om ze toch de korting te verstrekken.

Lidl
    Bedankt voor uw bericht op klachtkompas,

We vinden het vervelend om te horen dat u niet gebruik kon maken van de bonus die we hadden voor de druiven. Excuses voor het ongemak. We willen liever zijn voor het milieu en mee gaan in het digitale tijdperk, daarom hebben we er voor gekozen om alles te digitaliseren. We zullen voor het ongemak een klein pakketje naar uw woonadres toesturen.

Mocht u verder nog vragen hebben, dan horen we het graag van u.

Met vriendelijke groeten,
    Klantenservice team Lidl Nederland

M.A. van Mourik
De oplossing is dat ik een klein pakketje krijg. Helaas is dat geen oplossing maar een persoonlijke compensatie. Dit voorval is mij nu overkomen, maar het is geen oplossing ook voor alle andere senioren die geen Smartphone bezitten. Dat zijn er heel wat. Ik ben raadslid in de gemeente Leeuwarden, en behartig ook de belangen van deze groep. In Friesland zijn er ongeveer 40 duizend senioren die er geen hebben In Leeuwarden zijn dat er zeker 10.000 . In heel Nederland zijn dat er dus ruim een miljoen. Graag zou ik willen dat u dit probleem met de directie van Lidl bespreekt. Ik kan mij niet voorstellen dat zij deze groep zowel commercieel als maatschappelijk buiten de boot laat vallen. De oplossing is zo eenvoudig, namelijk als u bij iedere kassa een scancode op papier neerlegt die uw personeel bij deze groep kan gebruiken is deze groep senioren niet meer uitgesloten. Hoorgraag en vriendelijke groet Martin van Mourik

Ook een klacht indienen over Lidl?