Opgelost door Lidl: Lidl stuurt me weg met een defecte personenweegschaal, binnen de termijn van een jaar.

Ro.Be

Betreft defecte pers.weegschaal. Gekocht bij Lidl 27-08-2015.
Defect na terugkomst vakantie dd. 28-07-2016.
Met kassabon en pers.weegschaal naar Lidl gegaan (filiaal Baron van Hövelland 71-85, Maastricht).
Helaas konden ze daar niets voor me doen. Ik moet zelf de leverancier bellen en die zal me vertellen wat ik moet doen. Alleen wanneer je terugkomt binnen een maand na aankoop zal Lidl actie ondernemen.
Volgens mij moet Lidl zich echter aan de Nederlandse wetgeving houden wat betekent dat leverancier in de garantietermijn dit moet oplossen (zeker binnen 1e jaar). Ik vind dus dat Lidl dit alsnog moet oplossen.
Omdat het bedrag niet groot is wil je al snel opgeven en niets meer doen. Echter nu gaat het mij om het principe!
Gedaan
- Met personenweegschaal en aankoopbon gemeld bij filiaal Lidl (Baron van Hövelstraat 71-85 Maastricht).
-Service nummer van fabrikant gebeld. Zou dezelfde dag terugbellen, niet gebeurd tot nu
-klacht ingedient bij Lidl.

Lidl filiaal moet apparaat gewoon innemen en dit regelen (ofwel zorgen voor reparatie, nieuw apparaat of aankoopbedrag terug. Liefst nieuw apparaat.
Ik wil dat ook Lidl zich aan de Nederlandse wetgeving houdt.

Lidl
    Wij hebben uw klacht in behandeling genomen en nemen persoonlijk contact met u op.
    Klantenservice Lidl Nederland
    contact@lidl.nl
    Lidl
    Wij hebben u op 26-8-2016 telefonisch geïnformeerd over de afhandeling van uw klacht. Wanneer u nog vragen heeft kunt u contact opnemen contact@lidl.nl.
    Met vriendelijke groeten,
    Klantenservice team Lidl Nederland
    Ro.Be
    Na klacht op klachtenkompas heeft Lidl meteen gereageerd. Echter de leverancier zelf had het al opgelost door mij een nieuwe weegschaal te bezorgen.