Opgelost door Lidl: Lidl stuurt me weg met een defecte personenweegschaal, binnen de termijn van een jaar.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 182663
Gebruiker
Ro.Be
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Betreft defecte pers.weegschaal. Gekocht bij Lidl 27-08-2015.
Defect na terugkomst vakantie dd. 28-07-2016.
Met kassabon en pers.weegschaal naar Lidl gegaan (filiaal Baron van Hövelland 71-85, Maastricht).
Helaas konden ze daar niets voor me doen. Ik moet zelf de leverancier bellen en die zal me vertellen wat ik moet doen. Alleen wanneer je terugkomt binnen een maand na aankoop zal Lidl actie ondernemen.
Volgens mij moet Lidl zich echter aan de Nederlandse wetgeving houden wat betekent dat leverancier in de garantietermijn dit moet oplossen (zeker binnen 1e jaar). Ik vind dus dat Lidl dit alsnog moet oplossen.
Omdat het bedrag niet groot is wil je al snel opgeven en niets meer doen. Echter nu gaat het mij om het principe!
Gedaan
- Met personenweegschaal en aankoopbon gemeld bij filiaal Lidl (Baron van Hövelstraat 71-85 Maastricht).
-Service nummer van fabrikant gebeld. Zou dezelfde dag terugbellen, niet gebeurd tot nu
-klacht ingedient bij Lidl.

De oplossing

Lidl filiaal moet apparaat gewoon innemen en dit regelen (ofwel zorgen voor reparatie, nieuw apparaat of aankoopbedrag terug. Liefst nieuw apparaat.
Ik wil dat ook Lidl zich aan de Nederlandse wetgeving houdt.

3 reacties

  1. Auteur
    Lidl
    Datum
    Wij hebben uw klacht in behandeling genomen en nemen persoonlijk contact met u op.
    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Lidl Nederland
    contact@lidl.nl
  2. Auteur
    Lidl
    Datum
    Wij hebben u op 26-8-2016 telefonisch geïnformeerd over de afhandeling van uw klacht. Wanneer u nog vragen heeft kunt u contact opnemen contact@lidl.nl.
    Met vriendelijke groeten,
    Klantenservice team Lidl Nederland
  3. Auteur
    Ro.Be
    Datum
    Na klacht op klachtenkompas heeft Lidl meteen gereageerd. Echter de leverancier zelf had het al opgelost door mij een nieuwe weegschaal te bezorgen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Ro.Be
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy