Klacht Lidl: Parkside/lidl Hogedruk terrasreiniger

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 176640
Gebruiker
Victor
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Terrasreiniger veroorzaakt tijdens reinigen strepen en ronde donkere afdrukken op de grijze hardsteentegels. De afdrukken werden na het opdrogen zichtbaar. De bij Lidl ingediende klacht 5aprilwerd namens Lidl overgenomen door Intrust. De klacht is per mail , met duidelijke foto's van de schade, toegelicht. Gevraagd is te komen kijken en te laten zien dat er tijdens het reinigen schade ontstaat. Dat wilde men niet. De reiniger is 22-4 retour gezonden De communicatie met Intrust verloopt zeer stroef en het zou nog maanden duren voor ik een reactie kon verwachten. Ik heb na overleg door derden aanbevolen reinigingsmiddelen zonder resultaat uitgeprobeerd.
Intrust zei mij dat het mogelijk was, dat er door de fabrikant op de doos of in de gebruiksaanwijzing op gewezen werd dat de terrasreiniger voor bepaalde steensoorten niet geschikt is. ik kon die info niet vinden en op mijn vraag of dergelijke info bij de geleverde apparatuur aanwezig was kreeg ik geen reactie .

De oplossing

1) het terras indien mogelijk laten reinigen , dusdanig dat de afdrukken weg zijn en er door het reinigen geen nieuwe oneffenheden/krassen ontstaan.
2) indien dat niet mogelijk is de tegels vervangen.

3 reacties

  1. Auteur
    Lidl
    Datum
    Wij hebben uw klacht in behandeling genomen en nemen persoonlijk contact met u op.
    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Lidl Nederland
    contact@lidl.nl
  2. Auteur
    Victor
    Datum
    Reactie van 2 deskundigen die ik gevraagd heb hoe die schade nu kon ontstaan . De sporen worden veroorzaakt door de scherpe straal te kort op de tegel. De behandelaar van mijn klacht gaf al aan, dat er door de fabrikant veelal op gewezen wordt in een terrasreiniger voor bepaalde steensoorten niet geschikt is. Ik heb bij hem naar zo'n aanwijzing geïnformeerd. Geen reactie. Ik kon de aanwijzing ook niet vinden. Wellicht is schade te herstellen..
    Wanneer kan ik een reactie verwachten.?
  3. Auteur
    Victor
    Datum
    Nog geen enkele reactie van Lidl ontvangen.
    Waarom is de klacht afgesloten?

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Victor
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Lidl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen