Klacht Lidl: Slachtoffer van constante steekproeven self checkout LIDL ?

sad Niet opgelost
Gebruiker1664416502

Op dinsdag 27-09-2022 rond 13.15 uur heb ik boodschappen gedaan bij LIDL Soerabajastraat 4 Amsterdam.
Gebruik gemaakt van de self checkout. En weer kreeg ik een "controle", zogenaamd een random check. Dit was de derde keer achter elkaar. En daarvoor was ik ook al een keer of 5-6 gecontroleerd in de afgelopen 6 maanden waarin ik misschien 10-15 keer bij die vestiging boodschappen heb gedaan, waarbij ik soms speciaal via de kassa ben gegaan omdat ik geen zin had in weer een controle. Iedere keer dat ik de self check out gebruik weet ik al bijna zeker dat ik gecontroleerd ga worden.
In ieder geval, op die dinsdag kwam iemand in een pak mij controleren. Geen idee wat zijn functie daar is. Ik deed mijn beklag dat ik wel erg vaak gecontroleerd werd en meneer wordt boos en zegt dat het "random" is. En dat ik maar bij de kassa moest gaan afrekenen omdat hij "zich niet zo liet behandelen". Ik was van plan mijn boodschappen achter te laten maar ja je doet boodschappen omdat je ze nodig hebt.
Bij het afrekenen bij de kassa vraag ik aan de cassiere hoe vaak er een "random" controle plaats vindt. Het pakje kwam aanlopen om zich ermee te bemoeien. Ik zei nog dat ik nog nooit in mijn leven iets had gestolen en het wel raar vond dat ik zo vaak gecontroleerd werd bij die LIDL. "Pakje" vond het nodig om mij te vertellen dat ik mij niet netjes gedroeg en riep me nog iets na. Sommige mensen willen gewoon altijd het laatste woord hebben. En ik zou me onbeschoft gedragen, nou ja.
Ik snap wel dat die random checks plaatsvinden, maar die zijn echt niet random, en ik wordt voor leugenaar uitgemaakt als ik dat zeg.

Ik zou graag van iemand van LIDL willen weten wat precies de "triggers" zijn die zo een controle activeren. Is het hoe men door de winkel loopt, hoeveel producten men koopt, welke producten men koopt ? Koop je biefstuk is dat verdacht ? Is het wat men aan heeft of welke huidskleur men heeft ? Is er iemand achter de cameras die op een knopje drukt dat ik gecontroleerd moet worden omdat ik verdacht ben ?
Ik ben een tijd lang in supermarkten bijna altijd gevolgd door overwegend zwarte bewakers die schaamteloos mij door de hele supermarkt volgden. Alsof ik een dief ben.

Ik wil van de self checkout gebruik maken net als ieder ander. Omdat het een machine is en dan denk je rustig te kunnen afrekenen, maar helaas. En ja ik ben een donker persoon en heb helaas al te vaak met discriminatie te maken gehad.

Ik zou graag willen weten op basis waarvan de "controle" bij self checkout wordt geactiveerd, want iedereen weet dat het niet random gebeurt.
Geen 2e telefoontje ontvangen en ook geen brief gekregen. Lidl kan gewoon hier op dit forum antwoorden op mijn vragen. Geen telefoontje of brief voor nodig. Ik wil gewoon weten wat ik kan doen om niet steeds eruit gepikt te worden voor de "steekproef controles"

Gebruiker1664416502
    Geen reaktie meer gekregen van Lidl. Ik wil gewoon weten wat ik zelf kan doen om te zorgen dat ik niet constant gecontroleerd word. Dat mag ook in een reaktie hier want er zullen ook anderen in het antwoord geïnteresseerd zijn.

Ik zou graag willen weten op basis waarvan de "controle" bij self checkout wordt geactiveerd, en kan ik iets doen zodat dit minder vaak gebeurt.
    Deze reactie is verborgen

Ook een klacht indienen over Lidl?