Klacht Lidl: Verkoop product inNL geen ingredientenlijst/bereidwijze in nederlands.Alleen RO,CZ,GR/CY,LT,BG,EE,LV

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 652316
Gebruiker
Ontevredenklant
Datum
4 reacties

Details

Klacht

Aanbieding tijdens "spaanse week" (va do 09/03) in Nederland: Bunuelos de crema Catalana style / Catalan cream style filled choux pastries. (Frozen 400 g).

Verkopen van product in Nederland (NL) met ingredientenlijst, bereidwijze/ontdooien etc. alleen aanwezig in: roemeens (RO), tsjechisch (CZ), grieks/cypriotisch (GR/CY), litouws (LT), bulgaars (BG), ests (EE) en lets (LV)!

!! Op de verpakking staat een rode uitroepteken (waarschuwing) met beschrijving naast de houdbaarheidsdatum! Ongetwijfeld voor informatie die belangrijk is voor de consument, maar die wij nederlanders niet kunnen lezen! !!

Hoewel de naam van het product wel in het engels op de verpakking staat, is er ook geen ingredientenlijst, bereidwijze/ontdooien etc. in het engels.

Denkt Lidl dat wij nederlanders uit het buitenland komen en geen nederlands spreken, maar alleen roemeens, tsjechisch, grieks/cypriotisch, litouws, bulgaars, ests of lets?

Dit is een enorm grote fout van Lidl! Niet alleen met betrekking tot het rode uitroepteken (waarschuwing!).

Het is onverantwoord om in Nederland een product te verkopen met de ingredientenlijst, bereidwijze etc. alleen in een oost-europese en/of zuid-europese taal!

Producten zonder nederlandse ingredientenlijst, bereidwijze etc. mogen in Nederland toch niet zo verkocht worden?

Bij het kopen van een product gaat de consument er vanuit dat de ingredientenlijst / bereidwijze etc in eigen taal op de verpakking vermeld staat!

Verkoop in Nederland, dan ingredientenlijst / bereidwijze etc tenminste in het nederlands!

Gewenste oplossing

Lidl moet in Nederland alleen producten verkopen met op de verpakking de ingredientenlijst, bereidwijze etc. in tenminste de nederlandse taal!
En zeker niet daarnaast in een oost-europese of zuid-europese taal!

In Nederland spreken we nederlands, wellicht engels, frans of duits. We zijn niet in Oost-Europa of Zuid-Europa!
Geboden oplossing
Ons email adres is bekend bij Klachtenkompas, dus dan toch ook zichtbaar voor Lidl mbt deze klacht?! Waarom zegt Lidl dan in een reactie dat wij ons email adres niet hebben doorgegeven? Nu wil Lidl ons per briefpost informeren (adres ook bekend bij Klachtenkompas!). Waarom reageert Lidl alleen via telefoon, email of brief? Mogen derden de reactie/informatie van Lidl niet lezen? Heeft Lidl iets te verbergen? Wellicht is het beter deze klacht door te sturen naar de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

4 reacties

  1. Auteur
    Lidl
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  2. Auteur
    Lidl
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Dit is onze laatste reactie
    Deze reactie is verborgen
  3. Auteur
    Lidl
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  4. Auteur
    Lidl
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Dit is onze laatste reactie
    Deze reactie is verborgen

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Lidl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen