Klacht Lidl: Verkoop product inNL geen ingredientenlijst/bereidwijze in nederlands.Alleen RO,CZ,GR/CY,LT,BG,EE,LV
Details
Klacht
Aanbieding tijdens "spaanse week" (va do 09/03) in Nederland: Bunuelos de crema Catalana style / Catalan cream style filled choux pastries. (Frozen 400 g).Verkopen van product in Nederland (NL) met ingredientenlijst, bereidwijze/ontdooien etc. alleen aanwezig in: roemeens (RO), tsjechisch (CZ), grieks/cypriotisch (GR/CY), litouws (LT), bulgaars (BG), ests (EE) en lets (LV)!
!! Op de verpakking staat een rode uitroepteken (waarschuwing) met beschrijving naast de houdbaarheidsdatum! Ongetwijfeld voor informatie die belangrijk is voor de consument, maar die wij nederlanders niet kunnen lezen! !!
Hoewel de naam van het product wel in het engels op de verpakking staat, is er ook geen ingredientenlijst, bereidwijze/ontdooien etc. in het engels.
Denkt Lidl dat wij nederlanders uit het buitenland komen en geen nederlands spreken, maar alleen roemeens, tsjechisch, grieks/cypriotisch, litouws, bulgaars, ests of lets?
Dit is een enorm grote fout van Lidl! Niet alleen met betrekking tot het rode uitroepteken (waarschuwing!).
Het is onverantwoord om in Nederland een product te verkopen met de ingredientenlijst, bereidwijze etc. alleen in een oost-europese en/of zuid-europese taal!
Producten zonder nederlandse ingredientenlijst, bereidwijze etc. mogen in Nederland toch niet zo verkocht worden?
Bij het kopen van een product gaat de consument er vanuit dat de ingredientenlijst / bereidwijze etc in eigen taal op de verpakking vermeld staat!
Verkoop in Nederland, dan ingredientenlijst / bereidwijze etc tenminste in het nederlands!
Gewenste oplossing
Lidl moet in Nederland alleen producten verkopen met op de verpakking de ingredientenlijst, bereidwijze etc. in tenminste de nederlandse taal!En zeker niet daarnaast in een oost-europese of zuid-europese taal!
In Nederland spreken we nederlands, wellicht engels, frans of duits. We zijn niet in Oost-Europa of Zuid-Europa!
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.