Klacht Liebherr: Roestvorming Liebherr koelvriescombinatie

FvK

Wij hebben een inbouw koelvriescombinatie van Liebherr met een uitgebreide garantie van 5 plus 2 jaar. In november 2018 loopt deze garantie af. De koelvriescombinatie functioneert prima, echter, afgelopen week zag ik bij het schoonmaken van de deuren roestvorming op de hoeken van de vriezerdeur.
Ik heb contact opgenomen met de Liebherr servicelijn (TD Uithoorn), en zij vroegen mij foto's op te sturen van de roestvorming. De roestvorming zit ook achter de rubbers van de deur. Na beoordeling van de foto's door de TD was hun oordeel: valt buiten de garantie, de roestvorming komt door externe beschadigingen. Juist omdat de roest ook achter de rubbers zit lijkt dit een conclusie te zijn die wel erg kort door de bocht gaat, ook de roest op de hoeken van de deur duidt niet op "externe beschadigingen". Wat meer voor de hand ligt is dat er condensvorming (koudebrug) optreedt bij de rubbers van de deur, waarbij de rubbers wellicht niet goed sluiten. Dit kan je verwachten bij een goedkope B merk koelkast, maar niet bij een hoogwaardige dure Liebherr van rond de 1000 Euro.

Nieuwe vriezerdeur, vervanging onder garantie.

Wij vinden dat Liebherr hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Liebherr?