Opgelost door LifeFitness: Foute eenheden

Dickma

Dit bedrijf zet duizenden fitnessapparaten op de markt met foute calorieweergave. Op de display staat hoeveel calorieen je verbruik. (cal) Dit moeten kilocalorieen zijn (kcal). Wel zegt hoeveel kilometer je gelopen heb en snelheid in km / uur. Maar energie (ook de joules) is structureel fout. Ik heb gebeld met Robbert Versteeg en die geeft het toe! Ja het is fout. Ik vind dit slecht en is geen bijdrage tot inzicht bij de gebruikers. Natuurlijk snappen de meeste mensen wel dat het kcal is en niet cal. Toch hoort het correct te zijn.

Het bedrijf moet de software en display op alle nieuwe apparaten aanpassen

LifeFitness
    Beste meneer Markwat,

Allereerst bedanken wij u voor uw feedback. Op de huidige software staat inderdaad de weergave in cal, ondanks dat bijna iedereen begrijpt dat we daar kcal mee bedoelen kan er natuurlijk enige verwarring ontstaan.

We hebben nu een verzoek uitstaan bij ons software team om tijdens de volgende update de weergave aan te passen, helaas kan ik geen specifieke datum noemen wanneer dit geïmplementeerd kan worden. Wel wil ik u laten weten dat we deze klacht binnen de organisatie in behandeling hebben genomen.

Life Fitness

Dickma
    enerzijds voel ik mij te kritisch anderzijds denk ik dat we als maatschappij beter moeten worden. Exacte wetenschappen , waaronder dit onderwerp valt, worden al vaak onderbelicht. Ik denk dat correcte weergave goed is voor het denken van de mensen . Dus grote waardering dat het opgepakt gaat worden. overigens, kan je dit ook commercieel en voor certificering gebruiken, Verbeteringsproces en maatschappelijke verantwoording.