Klacht Lifetronix.nl: Reparatie niet mogelijk binnen een redelijke termijn, ontbinding van koopovereenkomst

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 297347
Gebruiker
Jobra
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Op 13 oktober 2017 aangekocht een Xiaomi Mi5s Plus 65GB Grijs. Helaas voldoet het product
niet aan de verwachtingen die ik ervan mag hebben. Ik heb u op 14 januari 2018 gevraagd om een oplossing voor het probleem van het defecte toestel, de camera werkt alleen nog in zwart/wit.

Maar dat blijkt niet mogelijk te zijn binnen een redelijke termijn. De reparatie neemt 8-10 weken in beslag

De oplossing

Ontbinding van koopcontract en een credit voor de betaalde factuur á €369,99

2 reacties

  1. Auteur
    Lifetronix.nl
    Datum
    Beste Joeri

    U heeft uiteraard het recht als klant om de koopovereenkomst te ontbinden als wij als winkel niet mee willen werken aan een oplossing. Echter hebben we vanuit onze kant er alles aan gedaan om u te helpen.
    Tevens hebben wij u een leentoestel kosteloos aangeboden.

    Dus nogmaals willen wij u vragen of u akkoord gaat dat het toestel
    teruggestuurd wordt naar de fabrikant voor reparatie en dat zij het toestel kosteloos repareren mits het probleem niet is veroorzaakt door gebruikersschade.

    Met vriendelijke groet,

    Stefan
    Lifetronix
  2. Auteur
    Jobra
    Datum
    Beste Stefan,

    Wanneer de reparatie niet binnen een redelijke termijn uitgevoerd kan worden heb ik als consument recht op ontbinding van de koopovereenkomst. Daar de reparatie niet binnen een redelijke termijn door Lifetronix uitgevoerd kan worden (8-10 weken) beroep ik mijzelf op het recht om de koopovereenkomst te ontbinden.

    Ik zal mijn klacht neerleggen bij de geschillencomissie daar ik geen oplossing meer verwacht van Lifetronix.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Jobra
Datum
Uiteindelijke oplossing
Klacht is niet opgelost.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Lifetronix.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen