Klacht Lijbrandt: onterecht afgesloten en toch kosten doorberekend

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 52856
Gebruiker
Rik Breur
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Ik ben tot tweemaal toe afgesloten van internet doordat er iets fout was gegaan met de automatische incasso. In plaats van het sturen van een herinnering sluit Lijbrandt je blijkbaar gelijk af. De eerste keer heb ik nog netjes betaald. De tweede keer heb ik per direct mijn abonnement opgezegd, maar nu komt Lijbrandt achter me aan om toch de maand opzegtermijn te incasseren.
In plaats van een excuus dat ik dus in totaal bijna twee weken geen internet heb gehad, beroepen ze zich op de wettelijke opzegtermijn van 1 maand. Ik zou op zijn minst verwachten dat er met de gederfde internettijd rekening gehouden moet worden, maar ze reageren overal afwijzend op, ondanks voorstellen van mijn kant.

De oplossing

ik zou het normaal vinden dat, als een provider mij tot tweemaal toe afsluit zonder goede reden, ze me in ieder geval toestaan om per direct op te zeggen en me geen kosten in rekening te brengen. Ik zou dan ook graag de laatste maandfactuur teruggestort krijgen.

5 reacties

  1. Auteur
    Lijbrandt
    Datum
    Beste meneer Breur,Uw dossier is overgedragen naar Geerlings & Hofstede. Helaas kunnen wij nu niets meer voor u doen. Wij raden u aan om contact op te nemen met Geerlings & Hofstede.Met vriendelijke groet,
    Fleur
    Lijbrandt Webcare
  2. Auteur
    Rik Breur
    Datum
    Dat vind ik vreemd. Ik heb al enige weken contact met Geerlings & Hofstede en die geven in hun communicatie aan dat jullie niet op mijn voorstellen in willen gaan. Dat is de reden dat ik via deze weg probeer tot een redelijke oplossing te komen. Zijn mijn voorstellen niet met jullie gecommuniceerd?
  3. Auteur
    Rik Breur
    Datum
    wat ik ook vreemd vind, is dat het blijkbaar heel eenvoudig is om binnen een dag de verantwoordelijkheid af te schuiven en te melden dat Lijbrandt niets meer aan de klacht kan doen omdat het bij de deurwaarder ligt, maar het vervolgens niet mogelijk is om in een week in ieder geval een reactie te geven op mijn mededeling dat ik door de deurwaarder naar Lijbrandt wordt verwezen.
  4. Auteur
    Lijbrandt
    Datum
    Beste meneer Breur,
    Uw dossier is na lange tijd overgedragen naar Geerlings & Hofstede. Nu kunt u geen voorstel meer doen bij ons.
    Met vriendelijke groet,
    Fleur
    Lijbrandt Webcare
  5. Auteur
    Rik Breur
    Datum
    Ik vind dat Lijbrandt zich heel makkelijk van de zaak af maakt. De deurwaarder verwijst me naar Lijbrandt, maar die geven gewoon geen gehoor. Dit terwijl ze niet na lange tijd de zaak hebben overgedragen maar gewoon lange tijd niet op mij hebben gereageerd. Advies van mij: doe geen zaken met een partij die zijn financiële afdeling niet op orde heeft! Er zijn betere providers te vinden, weet ik inmiddels ook.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Rik Breur
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Lijbrandt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen