Klacht LIL.nl : LIL BETAALD MAAR NIET TERUG

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 299882
Gebruiker
Vompie
Datum
6 reacties

Details

Klacht

Op woensdag 19 maart eetstoelen van ZUIVEL RIDGE RIB van LIL ontvangen, omdat wij in de verbouwing zaten de stoelen op 28 maart uitgepakt, in alle vertrouwen dat ze goed zouden zijn. Ze zagen er verschrikkelijk uit, nietjes los en scheef aan alle kanten en een punt van de stof was zelfs niet genaaid, en stak er helemaal uit, kortom, een enorme teleurstelling. (zie bijgevoegde foto's) Deze stoelen direct op 28 maart terug gezonden naar LIL, met de klacht er bij dat ze er zo uitzagen, de telefoniste zei tegen mij, " uw klacht is niet naar wens" en noteerde niet wat er mee aan de hand was, ik wilde mijn geld terug en dat zou ik uiterlijk woensdag 11 april op mijn rekening hebben staan. Na diverse belletjes van 45 minuten in de wacht staan, en met nog een mail werd dat bevestigd door mevrouw Ilse.
Het geld heb ik nu nog niet terug, en we zitten met 3 kleine kinderen al 2 weken zonder stoelen op krukjes te eten, ik heb nu geen geld voor nog ergens stoelen te kopen, daar moet ik op wachten tot ik het geld van LIL terug heb.
Ik wil dat het (mijn) geld direct op mijn creditcard gecrediteerd wordt,

Gewenste oplossing

Direct mijn geld terug

Bijlagen

Geboden oplossing
Alle gedupeerden volledig terug betalen, desnoods uit eigen vermogen. Dit is allemaal een voorbedacht vies spelletje, er waren ook geen 40 personeelsleden maar 12. Even een account aanmaken op https://www.faillissementsdossier.nl/nl/faillissement/1397134/lil-nl-b-v.aspx en alles is na te lezen. Allemaal leugens, namaak artikelen verzenden, zoals bij mij het geval was. Ik heb contact met de zuiver fabrieken, en de stoelen waren nep. En dan de schuld aan Radar geven, zij hebben alleen maar veel mensen behoed voor ellende. Ik heb mijn geld terug, bijna 500 euro, ik heb met succes een charge-back op mijn creditcard gekregen. Mensen die met Ideal of anders dan een creditcard betaald hebben zijn hun zuurverdiende geld kwijt. Die firma laat een spoor van leed achter, hoe kan iemand daar achter staan, en van iemand anders zijn geld mooi weer gaan spelen? HOE KAN IEMAND DAAR MEE LEVEN?
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat LIL.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

6 reacties

  1. Auteur
    Vompie
    Datum
    Nu drie dagen later, nog steeds geen reactie van LIL, en mensen die later dan mij op deze site geschreven hebben wel, wij willen nu eens op stoelen eten in plaats van op krukjes, en mijn 479,88 euro terug, is tenslotte iets waar we lange tijd flink voor gespaard hebben.
    Ik zie mij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen, het is tenslotte niet zo dat ik die stoelen niet wilde, maar omdat ze er alle vier verschrikkelijk uitzagen, ik denk ook dat het onder fabrieksgarantie moet vallen.
    Lil is de verkoper, en die moet maar verhaal halen bij de ZUIVER fabriek.
    Mocht ik niet snel van LIL een reactie ontvangen zal ik een incassoburo inschakelen, ik zie jammer genoeg geen andere mogelijkheid.

  2. Auteur
    Vompie
    Datum
  3. Auteur
    Vompie
    Datum
  4. Auteur
    Vompie
    Datum
    Allemaal aangifte bij de politie gaan doen wegen oplichting.

    Een bestuurder van een BV moet zijn taken behoorlijk vervullen. Doet hij dat niet, dan kan hij voor zijn wanbeleid persoonlijk aansprakelijk worden gesteld: ‘intern’ door de BV, ‘extern’ door de curator als de BV failliet is gegaan, of door de partij die door toedoen van de BV schade heeft geleden waarvoor de bestuurder persoonlijk verantwoordelijk kan worden gehouden. Maar wat geldt als er meerdere bestuurders zijn?

    ‘Interne’ aansprakelijkheid ontstaat als sprake is van onbehoorlijk bestuur. Dat is het geval als de bestuurder een ‘ernstig verwijt’ kan worden gemaakt, als een redelijk handelend en ervaren bestuurder in dezelfde omstandigheden anders zou hebben gehandeld. Als een bestuurder namens de BV in strijd met de statuten handelt, onnodig grote financiële risico’s aangaat, betalingstoezeggingen doet of een contract sluit waarvan hij weet (of had moeten weten) dat de BV die niet kan nakomen, dan kan hem een ernstig verwijt worden gemaakt. De benadeelde partij zal de BV aanspreken; de BV kan proberen de schade op de bestuurder persoonlijk te verhalen.

    ‘Externe’ aansprakelijkheid ontstaat als de bestuurder bij faillissement van de BV zijn taken onbehoorlijk heeft vervuld én dat een belangrijke oorzaak is van het faillissement. Dat is automatisch het geval als er geen behoorlijke boekhouding is gevoerd of als de jaarrekeningen niet tijdig zijn gedeponeerd. Benadeelde partijen kunnen ook de bestuurder persoonlijk aansprakelijk stellen. Ook hier geldt dat sprake is van wanbeleid als de bestuurder persoonlijk een ernstig verwijt kan worden gemaakt.

    Maar wat geldt als er meerdere bestuurders zijn? Als één bestuurder wanbeleid heeft gepleegd, zijn toch alle bestuurders aansprakelijk. Ook al is er een onderlinge taakverdeling en is de één verantwoordelijk voor de financiën en de ander voor de verkoop; een bestuurder kan zich niet verschuilen achter die taakverdeling. Ook eigen ondeskundigheid is geen verweer; dan had de bestuurder zich maar goed moeten laten informeren. Alleen als de bestuurder niets te verwijten valt én hij actief heeft geprobeerd een besluit terug te draaien kan hij zich disculperen.
  5. Auteur
    Vompie
    Datum
  6. Auteur
    Vompie
    Datum

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over LIL.nl ?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen