Klacht Linda: Lastig om van het blad Linda af te komen

J Veninga

Linda is leuk, tot je van haar af wil
Leuk blad; de Linda. Tot je een hele stapel nog in het cellofaan hebt liggen, en je besluit je abonnement op te zeggen omdat je dat zonde vindt. Opzeggen kan alleen telefonisch, maar de prettige stem vertelt dat het zo geregeld is, je zelfs tegen een gereduceerd tarief nog 7 Linda's krijgt en het daarna stopt. Niet dus. Want dat was 8 maanden geleden en we krijgen nog steeds Linda in huis. Dus vandaag weer gebeld met de vraag hoe dat zit.
"Oh ja meneer dan had u weer even moeten bellen anders gaat die speciale aanbieding stilzwijgend verder". Je blijft vriendelijk, maar je zegt wel dat het best lastig is om van Linda af te komen, hoe leuk ze ook is. Begrip aan de andere kant van de lijn. Dan krijg je een aanbod van Linda of je de resterende tijd van je abonnement dan een ander blad zou willen. Maar dat moet je dan wel weer opzeggen want anders ga je stilzwijgend akkoord met één van Linda's vriendinnen, of zusters.
Nee dus. Dat wil ik niet. Ik wil opzeggen. Helder toch, zeg je vriendelijk. Dan zegt de medewerker van Linda aan de telefoon dat dit voor mij financieel gezien niet de meest verstandige keuze is. Steeds stilzwijgend verlengen wel dan, zeg ik? Ik wil op-zeg-gen...!
Het is dus best lastig van haar af te komen, je moet dus wel onvriendelijk worden, duidelijk en bijzonder standvastig zijn, maar we krijgen nog 6 nummers en dan zouden we echt uitelkaar gaan. Consumentenbond geraadpleegd en die meldt dat een maandblad ook per maand kan worden opgezegd. Ik laat het maar zo, want Linda is wel zo leuk dat ik geen vechtscheiding wil.

Per email kunnen opzeggen, en per maand.

Wij vinden dat Linda hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Linda?