Klacht LiteBit.eu: Wanprestatie Litebit.eu doordat verkoop al vijf dagen niet mogelijk is

LucdG12

Via koop en verkoopdienst Litebit de cryptocurrency NEM gekocht. Sinds dinsdag 19 december 2017 na sterke koersstijging wil ik NEM verkopen. Dit was ineens niet meer mogelijk met vermelding dat er Onderhoud is. Sindsdien dagelijks op elk moment van de dag gepoogd de verkooporder te plaatsen, maar tot op heden zaterdag 23 december niet mogelijk. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar en op contactformulier wordt niet inhoudelijk gereageerd. Een koop en verkoopdienst waar je wel kunt kopen en vervolgens niet kunt verkopen levert toch een wanprestatie. Inmiddels een aanzienlijk koersverlies en nog steeds geen verkoop mogelijk. Hoe dien ik hier een schadeclaim in?

Verkopen van via Litebit gekochte currency, geld in euro mijn bank rekening en vergoeding van het geleden koersverlies. Ik heb de ingevulde contactformulieren (met ticketnummer) waarop ik aangeef te currency te willen verkopen, dus momenten en koers van NEM van die momenten zijn bekend.

LiteBit.eu
    Geachte heer/mevrouw de Groot,

Wat vervelend dat u uw NEM (XEM) niet direct heeft kunnen verkopen.

Door de explosieve stijging van de afgelopen maanden hebben we maatregelen moeten nemen om het groot aantal transacties te kunnen verwerken. Om dit aantal te kunnen behappen hebben we besloten om onze verkoopservice vanuit externe wallets (tijdelijk) stop te zetten. Dit leidt tot minder transacties. We hebben met man en macht gewerkt om de opgelopen achterstand in te halen. Dit is dan ook bijna gelukt.

U kunt uw XEM op de volgende manier toch aan ons verkopen:
    Als u de XEM op een exchange omwisselt in bijvoorbeeld Litecoin (LTC) of Dash (DASH) en deze vervolgens naar uw LiteBit wallet stuurt. Kan u deze munt vervolgens verkopen voor euro’s welke wij naar uw bankrekening overmaken. We snappen dat dit een omweg is, maar dit is voor ons de enige manier om met de drukten om te gaan.

Als u hier verder nog vragen over heeft, neem dan contact op met ons supportteam. Wij hopen u bij dezen voldoende te hebben geïnformeerd.

~TeamLiteBit
    LucdG12
    Ik heb bij jullie een account aangemaakt om te kunnen kopen en verkopen. Jullie schrijven op jullie site±
    ´Bij LiteBit vinden wij dat toegang tot crypto currency gemakkelijk moet zijn. Daarom limiteren wij onszelf niet tot een beperkt aantal munten.´
    Jullie leveren dus niet. Verkoop via andere exchange is lastig, werkt vaak niet, brengt risico´s en extra kosten met zich mee. Jullie leveren niet wat je belooft.
    LiteBit.eu
    Geachte heer/mevrouw de Groot,

Wij begrijpen dat u uw XEM liever direct aan ons had verkocht. Maar helaas kunnen wij deze service op dit moment niet aanbieden. Wij raden u aan om bovenstaande oplossing te proberen en gebruik te maken van onze andere diensten.

Wij hopen u bij dezen voldoende te hebben geïnformeerd.

~TeamLiteBit

Ook een klacht indienen over LiteBit.eu?