Klacht Livoro.nl: Livoro levert laat, en bevalt het artikel niet, dan heb je pech.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 527314
Gebruiker
J Haas
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Stijltang besteld op 2 februari werd geleverd op zaterdag 27 februari. Lang gewacht, en te laat geleverd voor het doel, waarvoor we hem kochten. Dus terugsturen. Terugsturen? Daarvoor verwacht Livoro, dat je een mail stuurt om hun adresgegevens op te vragen. Het antwoord van Livoro is echter enkel een vraag naar de reden waarom je terug wilt sturen. Terwijl het volgens hun leveringsvoorwaarden niet nodig is om een reden te geven. Verder heb ik bijna 2 weken lang diverse mails gestuurd, om hen te bewegen aan hun verplichtingen te voldoen. Tot nu geen resultaat. Geen adres voor terugsturen, geen geld terug.

De oplossing

Het bedrijf moet de stijltang terugnemen. Netjes het adres voor retour doorgeven, en het bedrag van € 39,99 terugstorten op mijn bankrekening.

4 reacties

  1. Auteur
    J Haas
    Datum
    Livoro.nl heeft tot nu toe niet gereageerd. Ik had gehoopt op een oplossing, zoals normaal is bij een probleem wat eigenlijk geen probleem hoeft te zijn. Dus vanaf hier: Livoro.nl jullie hoeven enkel het adres voor terugzending van de stijltang te sturen en het bedrag waar ik recht op heb, terug te storten. Waarom zo moeilijk doen?
  2. Auteur
    J Haas
    Datum
    Livoro.nl reageert nu met de leugen dat ik niet gereageerd heb op hun vraag. De waarheid is, dat ze 2 keer de vraag hebben gesteld, waarom ik het artikel wil retourneren. Hierop heb ik 2 keer netjes gereageerd. Het antwoord is, dat volgens hun leveringsvoorwaarden geen reden voor retour hoef te geven. De reden heb ik uiteindelijk zelfs wel gegeven: het artikel is te laat geleverd voor het doel waarvoor ik het wilde gebruiken. Dus kan ongebruikt retour. Nu is het aan Livoro.nl om aan hun verplichtingen te voldoen: de gegevens sturen voor retourzending en mijn geld terugstorten.
  3. Auteur
    Livoro.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Klant heeft mail terug ontvangen!
  4. Auteur
    Livoro.nl
    Datum
    Het kan tot 14 werkdagen duren voordat het geld terug erop staat.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
J Haas
Datum
Uiteindelijke oplossing
Livoro heeft ongeveer 2 weken geleden het adres opgegeven om het artikel te retourneren. Daarna wordt het geld terug gestort (onder voorwaarden), hebben ze beloofd, maar tot nu houd Livoro zich stil. Het is inmiddels 10 dagen geleden, dat ze het artikel hebben ontvangen. Ze nemen heel veel tijd om het geld terug te storten. Tot nu toe is er nog steeds niets opgelost dus.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Reageer

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Livoro.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen