Klacht LLS Lensink Logistic Services: Bezorgdienst LLS weigert gemaakte schade te vergoeden

Klachtnummer
# 253155
Gebruiker
LenW
Datum
0 reacties

Details

De klacht

LLS Lensink Logistic Services heeft een bank bij mij geleverd
met schade. Het bedrijf is twee keer langs geweest voor de
bezorging van een bank.

Eerste keer zou de bank naar boven gebracht worden, uitgepakt
worden, gemonteerd worden en het verpakkingsmateriaal zou meegenomen worden.
Bovendien was er sprake van een schadeverzekering. Bank bleek niet door de trap
te passen, waarop de bank weer mee werd genomen. Bezorgers waren weinig
meewerkend en wilden de bank (die uit twee delen bestaat) niet laten staan ‘mochten
ze niet’. Maar of ik €155 wilde afrekenen, dan zouden ze de bank op een later
moment opnieuw bezorgen.

Omdat ik het geboden alternatief na enig overleg thuis niet
toereikend vond (raam uit het kozijn snijden), besloot ik LLS te bellen en te
verzoeken om de bank alleen af te leveren. Dat kon, maar dan wel voor 60 euro
voorrijkosten. Jammer, maar alsnog akkoord gegaan anders kreeg ik me bank niet.
Intussen heeft de bank ruim 4 dagen in de loods bij LLS staan, terwijl er met
de fabrikant de afspraak staat dat een niet geleverde bank terug naar het depot
van de fabriek moet. Waar mijn bank heeft gestaan en hoe men hiermee om is gegaan,
is mij niet duidelijk.

Bank werd keurig op tijd bezorgd zoals afgesproken en de
banken werden voor de deur geleverd. Diezelfde dag met een particulier bedrijf
en met een mobiele hoogwerker de bank via de achterzijde van het huis door
openslaande ramen naar binnen gehesen. Dit was in amper 15 minuten gebeurd. De
verpakking werd verwijderd en nadat we de bank
gemonteerd hadden en neergezet hadden, zagen we dat er schade aan de
bank zat. Een groot gat aan de onderzijde van de bank omdat een steunbalk door
het midden was gebroken en de stof erdoor gescheurd was.

Direct gebeld met LLS, dat reageerde: ‘Wie
zegt dat u de schade niet zelf gemaakt heeft bij het naar binnen brengen van de
bank. Omdat u zelf de bank naar binnen heeft gebracht vervallen bovendien de
voorwaarden van LLS en vervalt daarmee ook de schadeverzekering en kunnen wij u
dus niet verder helpen’.

De oplossing

Ik zou graag zien dat de reparatiekosten, onkosten voor het vervoer naar en van het depot van de fabrikant én de bezorgkosten van de mislukte poging vergoed worden.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat LLS Lensink Logistic Services hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over LLS Lensink Logistic Services?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen