Klacht Leidse Onderwijsinstellingen: gehandicapte worden gediscrimineerd

Joke

ik volg bij loi een opleiding ondanks mijn handicap ben bijna blind nu had in en vrijstelling aan gevraagd deze werd me net verteld door MEVR HIJMA dat deze is afgewezen met de mededeling dan stop je er een tijdje mee , om later toch stage kunnen lopen de ziekte die ik heb gaat door tot ik helemaal blind ben , ik moet toch stage lopen ondanks dat ik helemaal niks zie bij een dierenarts en asiel .
ik heb me theorie bijna klaar met goede cijfers
nu moet ik stoppen zonder dat het geld niet wordt terug gestoord en ik voor jan met de korte achternaam heel veel moeite de theorie les moet volgen voor niks
ik voel me zeer gediscrimeerd ik vraag ook niet om deze handicap
en volgens deze mevr HIJMA moest ik maar leren eerst om gaan met mijn handicap en dan me zelf aan leren hoe ik de stage opdrachten moet doen ik ben heel boos door dat ik door jullie wordt gedicrimineerd
wat deze mevr ook zei is dat ik dan maar moest stoppen met me hobby , nou hier leef ik voor het zijn me kindere

geld terug of iets wat aan toont dat ik de theorie goed onder de knie heb
en een excuses .
dat er gestopt wordt met discrimineren dit is ook strafbaar denk er hard over om aangifte te doen tegen jullie
want mensen met een handicap kunnen ook dingen leren maar volgens jullie dus niet !!!!!!

Beste Joke,

Ik heb je zojuist telefonisch geprobeerd te bereiken, maar helaas zonder resultaat. Kun je aangeven wanneer ik je volgende week het beste kan bereiken dan kunnen we dit telefonisch bespreken.

Joke
    graag alles via de mail of hier zodat ik alles zwart op wit heb want bij jullie gaat alles langs elkaar heen en je krijgt nooit wat op papier
    Beste Joke,

We zullen je uiterlijk dinsdag een oplossing per e-mail toesturen.

oke zal het zien ,
    Joke
    Discriminatie is bij wet verboden. In artikel 1 van de Grondwet staat dat iedereen in Nederland recht heeft op een gelijke behandeling. Aanzetten tot discriminatie is ook strafbaar.
    Discriminatie betekent dat er onterecht verschil wordt gemaakt in de behandeling van mensen. Bijvoorbeeld op basis handicap, of chronische ziekte Bijvoorbeeld een gehandicapte student die een opleiding niet kan volgen omdat de school weigert aan te passen naar de handicap
    Aan: Kana LOI
    Onderwerp: Re: Antwoord op uw bericht: Inhoudelijke reactie op uw vrijstellingsverzoek [#560751]
    Verzonden: donderdag 1 september 2016 16:58:17 (UTC+01:00) Amsterdam, Berlijn, Bern, Rome, Stockholm, Wenen

is gelezen op donderdag 1 september 2016 16:59:36 (UTC+01:00) Amsterdam, Berlijn, Bern, Rome, Stockholm, Wenen.
    Wij hebben uw vraag ontvangen en geregistreerd onder contactnummer 562110. U ontvangt uiterlijk op 06-09-2016 een reactie van ons.
    DUS NIET GEEN RECATIE
    Beste Joke,

Ik heb je zojuist een e-mail gestuurd en zie je reactie graag tegemoet.

Graag in het onderwerp van de e-mail 'Webcare' vermelden. Zoals al eerder aangegeven kunnen wij de e-mail dan sneller in behandeling nemen.

Joke
    ik laat me niet afscheppen met een bedrag van 233.68 terwijl het 525.78 moet zijn van nov 2015 tot nu is 9 maanden
    dus ik ga hier niet mee akkoord
    Joke
    het antwoord geven duurt ook altijd zolang , ik wil er nu wel eens mee klaar zijn na een jaar aan het lijntje gehouden te zijn
    Beste Joke,

Ik heb je zojuist een e-mail gestuurd met een berekening van de kosten. Mocht je naar aanleiding hiervan nog vragen hebben, verneem ik dit graag van je.

Joke
    ik ga hier niet mee akkoord want ik moet van jullie stoppen omdat jullie geen passende oplossing komen ivm stage en ik heb het RVO gesproken en volgens hun kunnen jullie mijn wel vrijstelling geven omdat dat ik toen ik de opleiding begon nog 100% zag en mijn slechtziendheid pas in de verloop van de cursus is gekomen en ook de inspecteur van minister van onderwijs zeggen het zelfde het komt hier op neer dat jullie niet willen zoeken naar een passende oplossing dit sta ook in de wet
    Joke
    volgens jullie loop ik achter nu dat is niet zo want ik ben toen een tijdje gestopt toen heeft een medewerker gezegd dat ik ook niet hoefte te betalen zo kan ik ook rijk worden over de rug van iemand die vecht om toch een opleiding te doen maar jullie doen niks dan dicrimineren maar ja daar zijn jullie goed in mensen de grond in stampen dus ga maar eerst eens bij jullie medewerkers horen want je krijgt steeds iemand anders nooit de zelfde
    Beste Joke,

Ik heb je dossier bekeken en zie dat jij op 31 augustus jl. een e-mail hebt ontvangen waarin wordt uitgelegd waarom je niet in aanmerking komt voor een vrijstelling voor de BPV. Tevens is er in deze e-mail een passende oplossing aangeboden. Ik zal hier dan ook verder niet op ingaan en verwijs je naar deze e-mail.

In overleg met jou is vervolgens op 2 september jl. afgesproken dat wij de opleiding per november 2015 zullen stopzetten. De cursuskosten tot 2015 worden in rekening gebracht en het resterende bedrag zal worden gerestitueerd. De berekening hiervan heb je inmiddels ontvangen per e-mail. Het is mij dan ook niet duidelijk waarom je niet akkoord gaat met de kosten hiervan. In de e-mail heb ik een overzicht gemaakt met jouw betalingen, je kunt hier dus precies terugzien welk bedrag wij van jou tot op heden hebben ontvangen. De kosten tot november 2015 heb ik ervan afgetrokken en daarmee komen wij uit op het bedrag van € 233,68.

Mocht je in de veronderstelling zijn meer lesgeld te hebben betaald dan genoemd in de e-mail, ontvang ik van jou graag betaalbewijzen. Op basis hiervan kan ik het laten uitzoeken door de financiële administratie.

Joke
    ga eerst eens na vragen wat ik in de mail schreef want ik heb gewoon recht op de 578.28 omdat een van jullie mede werkers het stop heeft gezet een periode , denk nu hard er over om het via het gerecht te laten lopen omdat ik toch niet veder met jullie kom en ik daar recht op heb , jullie steeds maar in herhalingen blijft vallen en niet echt het goed uit zoekt ik ben het nu echt zat , ook dat jullie mijn dwingen om te stoppen want die oplossing die hebben jullie niet na gevraagd zie ander onder
    Joke
    omdat jullie toch weten dat deze instantie;s niks kunnen doen en bij eentje loop ik al ander half jaar die zijn ook op de hoogte hier van
    in de wet staat ook dat jullie als het in de studie tijd gebeurt en goede passende oplossing moet zoeken en niet ik ,
    Beste Joke,

In mijn e-mail van vandaag heb ik een duidelijke berekening gemaakt. Mocht je het hier niet mee eens zijn verneem ik van jou graag de reden en motivatie.

Je kunt de reden en motivatie aan ons toelichten door middel van een reply op de e-mail.

Joke
    lees de e mails eens goed !!!!!!!!!!!!!!
    daar staat het zeer duidelijk in ....
    Beste Joke,

De berekening in de e-mail van vanochtend blijft van kracht. Ik heb je nogmaals een e-mail gestuurd met een toelichting hierop. Wellicht wordt aan de hand hiervan duidelijker voor je.

Nogmaals, mocht je het niet eens zijn met de kosten verneem ik van jou graag de reden en motivatie door middel van een reply op de e-mail.

Joke
    ik heb een mail gegestuurt met me gegevens ik verwacht dat dit volgende week op mijn rekening staat en dat ik ook de rest in huis heb van de afspraak ,ook een goed excuses van mevr hijema over het discrimineren van mijn handicap want hier ben ik nog boos over met zoek maar een andere hobby en ga oefenen om met je handicap om te gaan