Opgelost door Leidse Onderwijsinstellingen: Onduidelijke opzeggingsvoorwaarden

F.Bokern

Ik denk dat ik verkeerd ben ingelicht m.b.t. hoe makkelijk het zou zijn van opzeggen van de studie.

Er word gesproken indien je de opleiding wilt stoppen in het 1e jaar, je dat kunt doen zonder de resterende kosten te hoeven betalen.

Vertel er dan ook gelijk bij dat dit uiterlijk 2 maanden voor einde lopende studie jaar moet doen. Waarom word dit niet direct gemeld? Anders had ik daar rekening mee gehouden/ mee kunnen houden.

Ik ben ruim op tijd naar mijn idee, maar misschien moet ik straks door betalen voor een studie die ik niet meer volg, en waar ik nog niet eens examens voor heb gedaan.

Na opzeggen is er via de mail onduidelijk wat er precies gaat gebeuren.

Zouden jullie naar mijn zaak willen kijken (117630497)... Hartelijk dank.

Gr. Fabian Bokern

Ik hoop dat er naar mijn zaak word gekeken, en voor toekomstige deelnemers er meer duidelijkheid gaat komen aan het begin m.b.t. opzeggen van de studie, evt binnen 10 maanden opzeggen noemen en niet een jaar (*12 maanden) bijvoorbeeld....

Beste Fabian,

Als je onze voorwaarden goed leest staat hier duidelijk aangegeven dat er een opzegtermijn is van twee maanden. Hieronder de tekst uit onze voorwaarden artikel 12 punt 3a.

Hoger onderwijs opleidingen
    Hoger onderwijs opleidingen (bachelor, post-bachelor, master, HBO-deelprogramma, HBO-leergang en Associate degree) met een studieduur van tenminste 12 maanden kunnen alleen voortijdig beëindigd worden indien de Klant uiterlijk twee maanden vóór het einde van het lopende studiejaar (van 12 maanden), gerekend vanaf de aanvangsdatum van de Opleiding, dit schriftelijk kenbaar maakt aan de LOI.

We hebben je opzegging niet tijdig ontvangen en zullen om die reden ook het tweede leerjaar in rekening brengen.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

F.Bokern
    In jullie informatie geven jullie aan dat je na 1 x 12 maanden te hebben betaald je de overige 24 maanden niet hoeft te betalen.
    Dus dan klopt jullie informatie niet. Daarmee ben ik dus misleid. Anders moet er staan opzeggen kan maar alleen binnen het studiejaar. Dat staat nergens, bij de oriënterende infomatie. Kan je wel mooi terug komen op de inschrijfvoorwaarden maar daar heb ik het niet over.
    Beste Fabian,

Ik weet niet helemaal waar je deze informatie vandaan hebt dus als je voor mij de URL van de pagina hebt zal ik het direct voor je uitzoeken.

Ik hoor graag van je!

Hallo Patricia,

Dank voor het antwoorden. Ik heb hier telefonisch contact over gehad.

Je gaat namelijk niet een studie starten als je weet dat je die al weer gaat beëindigen. Er is al €2676 geïncasseerd van mij. Waar jullie niks tot vrij weinig voor hebben hoeven doen... We praten over 15 dagen te laat... Er gebeuren ergere dingen in de wereld.... Ik hoop op een schikking van LOI. Dan kan ik ook doorgroeien met mijn eenmanszaak...

#LOI groei door.

Dank.
    Beste Fabian,

Zoals zojuist telefonisch besproken hebben we de inschrijving na 12 maanden voor je stopgezet en ben je ons geen lesgeld meer verschuldigd.

Hopende hiermee je klacht naar behoren te hebben opgelost.

Beste Patricia,

Dank voor het in behandeling nemen van mijn klacht.
    Het is zeer professioneel opgelost. Fijn dat er ook individueel en menselijk naar een klacht word gekeken, zoals je van een goede organisatie mag verwachten.

Nogmaals bedankt!

Fabian Bokern