Klacht Loods 5: Hoekbank staat verkeerd op de bestelbon
Details
Klacht
Hoekbank is in eerste instantie met vooraanzicht links besteld en toen na thuiskomst bleek dat dit niet goed ging passen hebben we dit aangepast naar vooraanzicht rechts.Helaas is het in de winkel verkeerd op de bestelbon gekomen. Waardoor de aanpassing ook verkeerd is gegaan.
We hebben in de winkel een formulier met opstelling meegekregen waarop wel de opstelling gearceerd is zoals we hem in eerste instantie wilde ontvangen. Je kan daardoor ook zien dat er verschil zit in de order en de tekening. Dus dat er bij loods5 iets is misgegaan.
Tot nu toe geen oplossing geboden en schoftelijk behandeld.
Artikel 4 is niet van kracht omdat wettelijk gezien wij iets anders geleverd hebben gekregen dan mondeling overeengekomen. Wet overstijgt voorwaarden. Dat de bestelbon er anders uitziet dan mondelingen overeenkomst komt door verkeerde inlichtingen van loods 5. Wij weten niet of een hoek van voor of achteraanzicht op de bon hoort te staan. Als je het telefonisch gesprek na luisterde geven wij echter mondeling duidelijk aan wat wij wensen te ontvangen.
Gewenste oplossing
In overleg met het juridisch loket moet loods5 instemmen met ontbinden van de overeenkomst. Dit op grond van misleiding. Jullie hebben niet geleverd wat wij zijn overeengekomen in het mondeling gesprek waarmee ook een mondeling overeenkomst geschonden is. Daarnaast leveren de bijlagen ook voldoende bewijs dat er bij loods 5 een fout is gemaakt.Als dat nog niet genoeg is, is alleen al het feit dat loods 5 niet kan voldoen aan eigen voorwaarden zoals gesteld in artikel 9 namelijk dat er gebruik gemaakt kan worden van een onafhankelijk orgaan in geval van een geschil. Na contact geeft loods 5 aan dat dit alleen geldt voor geschillen die aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen. Zo staat dit niet in de algemene voorwaarden waardoor alleen al op die gronden de overeenkomst als ontbonden beschouwd moet worden. Ik zie graag binnen een week het geld teruggestort op mijn rekening.
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.